    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki NAS + dyski dla laika?
    Date: Sun, 19 Oct 2014 12:31:57 +0100

    On 19/10/2014 08:50, s...@g...com wrote:

    > Właśnie powoli dochodzę do wniosku
    > że najpierw kupie NAS-a jednodyskowego.
    > Podszkolę się z obsługi tego ustrojstwa
    > i jak będę widział w co warto inwestować(przyda się)
    > a co nie wtedy kupię jakiś lepszy sprzęt.

    Ja bym zrobił trochę inaczej. Kup wspomnianego RND102 i zobacz czy
    spełnia Twoje wymagania. Jesli tak to jako drugi kupisz coś słabszego i
    używanego (bez pośpiechu znajdziesz okazję). Jeśli zaś okaże się, że
    potrzebujesz sprzętu mocniejszego kupisz coś lepszego.

    > I wtedy zrobię jak Michał Lukasik czyli
    > jeden sychronizuje się codziennie
    > a zapasowy raz na tydzień
    > Ale pytania
    > Czy NAS-y różnych firm mogą ze sobą współpracować?

    Tak.
    Dla NASa przeważnie nie ma znaczenia co jest po drugiej stronie kabla -
    ważne jest by dana usługa (FTP, RSync, czy choćby SMB) była poprawnie
    skonfigurowana i nie ważne czy działa na Windows, Linux czy innym OSie.
    NASy przeważnie działają pod kontrolą odpowiednio przystosowanych
    systemów Linux - wsponiany ReadyNAS to Debian.

    > Jest opcja żeby był w dwóch różnych lokalizacjach Dom/Biuro?

    Tak. Dla bezpieczeństwa możesz wtedy ustawić VPN (pod warunkiem, że
    routery na to pozwalają), jeśli nie to dramatu nie ma.
    --