  • 21. Data: 2012-09-14 20:59:02
    Temat: Re: Jaki CPU i GPU do przyzwoitego przeglądania internetu?
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:5051b43e$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > Ostatnio przyglądałem się komputerowi u rodziców i jego wydajności.
    > Wygląda na to że Flash 11.5 + IE8 skutecznie zabijają zasoby sprzętowe
    > komputera. Jest to Athlon XP 1700 Palomino 1 GB RAM + GPU Nvidia 6800 AGP.
    > Karta chodzi w trybie 1900x1080 i komputer dostaje wyraźnie zadyszki
    > (beznadziejne przewijanie zawartości strony w IE, bardzo duży lag przy
    > wprowadzaniu tekstu w pola search przeglądarki).

    Nawet najsłabszy sprzedawny dziś procesor będzie znacznie szybszy niż A1700.

    > Jaki sprzęt pozwoli na uniknięcie 100% CPU przy małych kosztach? Czy
    > platformy oparte na Atomie dają radę, da się tym obejrzeć filmik na YT?

    Do filmów yt to się używa akceleracji sprzętowej z karty graficznej.

  • 22. Data: 2012-09-17 21:15:55
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Piotr Rezmer wrote:
> [...]
    >
    > Jaki sprzęt pozwoli na uniknięcie 100% CPU przy małych kosztach? Czy
    > platformy oparte na Atomie dają radę, da się tym obejrzeć filmik na YT?

    Oczyścić komputer ze zmulającego softu, usunąć IE8 i zainstalować jakąś
    inną przeglądarkę. Mam tu Celerona M 1,5GHz i 1 GB RAM i strony WWW
    śmigają aż miło. Kilkanaście zakładek czynnych jednocześnie, flasze nie
    straszne.

  • 23. Data: 2012-09-17 21:53:28
    Od: sumar <s...@o...eu>

    Poldek:

    > Oczyścić komputer ze zmulającego softu [...]

    Czyli krótko móviąc, oczyścić komputer z Vindovsa. Ciekave
    jak by navet ten przestarzały XP mulił na moich 384 MB RAM-u.
    A teraz mam, podobno zasobożerne, KDE i jest szybko.

  • 24. Data: 2012-09-18 10:37:08
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    sumar pisze:
    > Poldek:

    > Czyli krótko móviąc, oczyścić komputer z Vindovsa. Ciekave
    > jak by navet ten przestarzały XP mulił na moich 384 MB RAM-u.
    > A teraz mam, podobno zasobożerne, KDE i jest szybko.

    Migracja na linuxa raczej odpada z powodu słabej obsługi modemów USB.
    Modem jest od Orange'a (ZTE) i trochę mało stabilnie. Na razie pomyślę o
    downgradzie flasha, wyrzuceniu karty TV i ponownych testach na Chromie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2012-09-18 12:05:25
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 13 Sep 2012 22:22:41 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > wkurzylem sie kiedys na 11.3 kiedy udalo im sie wypuscic cos co
    > nie nadawalo sie nawet jako wczesna beta i wywalilem flasha kompletnie,
    > zastanowilem sie kiedy ostatnio dzialal ok i zainstalowalem 10.3

    Uczynilem tak samo i przegladarka "ozyla"!

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 26. Data: 2012-09-20 01:48:36
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 17 Sep 2012 21:15:55 +0200, Poldek napisał(a):

> [...]
    > inną przeglądarkę. Mam tu Celerona M 1,5GHz i 1 GB RAM i strony WWW
    > śmigają aż miło. Kilkanaście zakładek czynnych jednocześnie, flasze nie

    Patrząc na to, co Firefox (mniej) czy Chrome (matko i córko) wyprawia
    odnośnie zżerania pamięci, to tak ostrożnie bym do tego podchodził.
    Przykładowo - kilka zakładek, Firefox zżera ponad 400 MB ramu. Chrome z tymi
    samymi zakładkami potrafi dobić do 1 GB... Mam w kompie 8 GB ram i chwilami
    mnie krew zalewa...

    [ Jeśli chcesz prowadzić fascynującą rozmowę z kobietą, to w zupełności ]
    [ wystarczy abyś od czasu do czasu kiwnął głową. (JoeMonster.org) ]

  • 27. Data: 2012-09-20 08:55:28
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

> [...]
    > Przykładowo - kilka zakładek, Firefox zżera ponad 400 MB ramu. Chrome z
    > tymi samymi zakładkami potrafi dobić do 1 GB... Mam w kompie 8 GB ram i

    Tylko jaką mamy alternatywę ? przejść na IE >?

  • 28. Data: 2012-09-20 16:23:38
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Chris" <c...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    To jest nieunikniony minus tego że Chrome uruchamia każdą zakładkę w
    oddzielnym procesie.

    > Tylko jaką mamy alternatywę ? przejść na IE >?

    Pamięć jest tania. Pozatym IE9 jest całkiem całkiem.

  • 29. Data: 2012-09-21 08:47:47
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    maX nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" <c...@s...pl> napisał w wiadomości
    > To jest nieunikniony minus tego że Chrome uruchamia każdą zakładkę w
    > oddzielnym procesie.

    To fakt .. mogli by to lepiej opracować.

    > Pamięć jest tania. Pozatym IE9 jest całkiem całkiem.

    Jakoś nie mogę się do niego przyzwyczaić , poza tym brak wtyczek których
    używam na co dzień .

  • 30. Data: 2012-11-04 15:50:01
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Rezmer pisze:

    > Dzięki za szczegółowy opis, może to jest metoda.

    Cofnąłem się do Flash Playera 10.2 ale dwie strony z których korzystam
    (speedtest, youtube) powiedziały że ta wersja jest za stara.

    Sprawdziłem jeszcze czy można coś ustawić sensownego w BIOS. FailSafe
    nie zmieniło specjalnie sytuacji. Zauważyłem jednak coś niepokojącego w
    BIOS. Otóż zaczęły pojawiać się literówki. Przy przechodzeniu pomiędzy
    polami za pomocą strzałek, zaczęły się pojawiać zmiany pojedynczych
    liter w zupełnie przypadkowych miejscach. Czy ktoś miał już kiedyś
    podobny problem? Może pada pamięć RAM przeznaczona na obszar tekstu?
    Może przepisać BIOS płyty głównej (Soltek KAV-75)? Ostatnia z opcji:
    puchnące kondensatory? Oprócz literówek, mam jeszcze efekt podobny do
    bad pixeli, tzn. przy ekranie POST mam zapalonych kilkanaście
    przypadkowych punktów rozrzuconych po ekranie. Nie jestem pewien czy są
    to te same punkty przy każdym bootowaniu. Po uruchomieniu Windows "bad
    pixele" znikają. Karta graficzna jest na AGP, czy możliwe by jakieś
    styki zaśniedziały i dawały podobny efekt? Grafiki onboard płyta nie ma.

    Aktualnie nie mam żadnych starych bebechów na podmianę. Kupowanie w
    ciemno starych podzespołów chyba też nie ma sensu. Obawiam się, że
    najsensowniejszym rozwiązaniem będzie zainwestowanie w niskobudżetową
    nową platformę.

    PS: W MS Windows (Application Log) pojawiło się dużo wpisów dotyczących
    WinMgmt. Mam dziwne uczucię że Free AV wyciął za dużo plików z system32
    i nie mogę np. sprawdzić zależności pomiędzy usługami NT (ale to
    wszystko już NTG).

    --
    pozdrawiam
    Piotr