  • 1. Data: 2011-01-03 20:54:35
    Temat: Jaka sieciówka WiFi mini PCI?
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Mam laptopa w którym jest gniazdo mPCI na modem. Ponieważ jest mi do
    niczego nie potrzebny chcę go usunąć i wstawić kartę WiFi. Pytanie jaką
    (model/proucent)?
    Wymagania:
    b/g nie n,
    praca z własną anteną (laptop NIE ma wbudowanej anteny WiFi)(!),
    Linux + Windows (Atheros?)
    niezbyt droga.

    Jakiego modelu szukać?

    W.P.

  • 2. Data: 2011-01-03 21:02:14
    Temat: Re: Jaka sieciówka WiFi mini PCI?
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 03 Jan 2011 21:54:35 +0100
    doszła do mnie wiadomość <iftd2b$oes$1@news.onet.pl>
    od "W.P." <l...@w...pl> :
    >Mam laptopa w którym jest gniazdo mPCI na modem. Ponieważ jest mi do
    >niczego nie potrzebny chcę go usunąć i wstawić kartę WiFi. Pytanie jaką
> [...]

    Czemu nie n?

    >praca z własną anteną (laptop NIE ma wbudowanej anteny WiFi)(!),

    Poszukaj, może znajdziesz antenki które można wdusić do tego modelu.

    >Linux + Windows (Atheros?)
    >niezbyt droga.

    >Jakiego modelu szukać?

    Ja preferuję chipsety Intela, masz złącze mPci czy mPci-e?
    Na allegro znajdziesz całą masę kart.

  • 3. Data: 2011-01-03 21:24:01
    Od: Rysio <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-03 22:02, Tomasz Jasiński pisze:
> [...]
    >
    > Poszukaj, może znajdziesz antenki które można wdusić do tego modelu.

    > Ja preferuję chipsety Intela, masz złącze mPci czy mPci-e?

    Intel to najwieksze gowno jakie moze byc.

  • 4. Data: 2011-01-03 22:09:52
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-01-03 22:24, Rysio pisze:

    > Intel to najwieksze gowno jakie moze byc.

    Znawca się znalazł, może swoje słowa poparłbyś faktami, a nie pisał
    bzdury? Akurat Intel robi jedne z lepszych kart sieciowych 10/100 i
    10/100/1000.

  • 5. Data: 2011-01-04 07:20:52
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    BQB wrote:

    > Znawca się znalazł, może swoje słowa poparłbyś faktami

    Hehe :D no w dobrym tonie jest narzekać na Intela ;)
    Kolega ma zdaje się n620c jak wynika z wątku ciut wcześniej. Ja mam
    n610c, który konstrukcyjnie jest taki sam.
    1. Z Broadcomem miałem problemy (z suspend i hibernacją), działa mi
    Realtek.
    2. Założenie antenek to wyzwanie. Trzeba zdemontować wszystko i puścic
    kabelki śladem wyjętego modemu. Antenki pod matrycą nie działają.
    Obudowa matrycy jest metalowa i ekranuje. Jedną można wcisnąć w tunel
    dla BT/Wifi w obudowie matrycy, taki plastikowy pasek. Drugą albo obok
    pierszej albo tak jak ja zrobiłem, pod pasek nad klawiaturą.
    Fatalna robótka :/

    --
    Wojtek

  • 6. Data: 2011-01-04 07:30:10
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rysio" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Intel to najwieksze gowno jakie moze byc.

    Jak demokracja,
    ...tylko nic lepszego nie wymyślili.

    Artur(m)

  • 7. Data: 2011-01-04 15:40:26
    Od: Rysio <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-04 08:30, Artur(m) pisze:

    > Użytkownik "Rysio" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak demokracja,
    > ...tylko nic lepszego nie wymyślili.
    >
    > Artur(m)

    Kazdy ateheros bije Intela na glowe o Ile intel robi dobre sieciowki
    przewodowe to bezprzewodowki to totalny shit, zaczynajac od problemow z
    kompatybiolnoscia a na driverach konczac.

    jeszzce nie widzialem zeby ktos polprofesjonalnie robiacy ISP zawierzyl
    WiFi Intela.

  • 8. Data: 2011-01-04 19:13:19
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 04 Jan 2011 16:40:26 +0100
    doszła do mnie wiadomość <ifvf0v$tp3$1@news.onet.pl>
    od Rysio <t...@o...pl> :

    >Kazdy ateheros bije Intela na glowe

    Zapodawaj testy.

    --
    Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko
    wie, a świat stworzył doskonały i nawet guzik od

  • 9. Data: 2011-01-04 23:01:43
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-01-04 08:20, Wojtek pisze:

> [...]
    > dla BT/Wifi w obudowie matrycy, taki plastikowy pasek. Drugą albo obok
    > pierszej albo tak jak ja zrobiłem, pod pasek nad klawiaturą.

    E tam, u mnie było trochę miejsca nad matrycą, tam trochę foliowego
    ekranu wyciąłem i wstawiłem, kabelki w sumie o 30 cm za długie, to
    zawinąłem w takie S poziome i działa. Robota fajna, bo dorobić coś do
    sprzętu, który normalnie i oficjalnie tego nie ma, to pewnego rodzaju
    wyzwanie :P

  • 10. Data: 2011-01-05 06:43:21
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    BQB wrote:

    > E tam, u mnie było trochę miejsca nad matrycą, tam trochę foliowego
    > ekranu wyciąłem

    Eeee czy aby w n610/620c ? Tu klapa jest zwyczajnie metalowa, cała
    metalowa. Nie wiem czy aluminium czy coś innego ale to jest jeden
    kawałek blachy. Ja wyprowadziłem pod dodatkową klapkę z platiku, która
    jest z jednego boku jeszcze na obudowie. Zresztą tam montowało się
    jakiś dziwaczny Compaqowski moduł WiFi-b na ich unikalnym złączu.

    > Robota fajna, bo dorobić coś do
    > sprzętu, który normalnie i oficjalnie tego nie ma, to pewnego rodzaju
    > wyzwanie :P

    A to nie powiem, satysfakcja była gdy zadziałało :D

    --
    Wojtek