  • Data: 2009-01-02 12:42:47
    Temat: Re: Jaką parę dyskó wybrać pod system (RAID0)
    Od: jancio <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Radosław Sokół pisze:
    > W dniu 02.01.2009 10:41, m...@p...onet.pl pisze:

    > Generalnie RAID 0 należy w ogóle unikać poza przypadkami,

    Etam.
    Wystarczy mieć aktualny backup i to tyle.

    Ja mam 2x160 w raid0 od 3 lat, spokojnie mieści system i cały
    poinstalowany soft. Do tego jeden dysk "backupowy" na który robię kopię
    1:1, online. Programem CasperXP.
    Jedyne ryzyko jakie ponoszę, to że "macierz" pierdyknie w momencie
    robienia kopii, ale przy korzystaniu z pojedynczego dysku też takie
    prawdopodobieństwo istnieje.
    Prawdopobieństwo jest oczywiście niezerowe, i można założyć że dla raid0
    wyższe 2x niż dla pojedynczego dysku. Ale, biorąc pod uwagę dzisiejsze
    ceny dysków, można sobie sprawić (paranoid mode on) dwa dyski backupowe
    i używać naprzemiennie (zawsze dysponujesz jednym sprawnym) albo
    pomyśleć o taśmach :)

    Natomiast przyjemność korzystania z raid0 zdecydowane przewyższa
    (przynajmniej dla mnie) niewielkie ryzyko utraty...czasu na reinstall
    systemu i softu, bo przecież nie krytycznych danych? Te i tak trzymamy
    na dodatkowych płytkach RW/dyskach/tasmach/co tam kto chce.

    Jancio