  • 1. Data: 2010-09-06 12:36:42
    Temat: Jaką parasolkę ?
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Zabieram się za kompletowanie zestawu do strobistu.
    Wiem, że podstawą jest biała parasolka transparentna
    zmiękczająca światło
    (działa jak softbox tylko, że ma większe straty i daje światło we
    wszystkich kierunkach).

    Te z wewnętrzną powłoką odbijającą (srebrną/złotą) dają chyba ostrzejsze
    i bardziej ukierunkowane światło ? A jakie ma znaczenie zewnętrzny kolor
    takiej parasolki (biła/czarna) ?

    Ale do czego można wykorzystać inne parasolki ?

  • 2. Data: 2010-09-06 12:46:17
    Temat: Re: Jaką parasolkę ?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 06.09.2010 14:36, RadekD wrote:
> [...]
    > takiej parasolki (biła/czarna) ?
    >
    > Ale do czego można wykorzystać inne parasolki ?

    Ale uważaj na parasolki. Lampy reporterskie mają małą moc, parasolki nie
    większe niż 50cm. Ja stosuję patent z dwiema lampami na większą
    parasolkę. Odbijająca srebna daje bardzo podobne efekty jak biała
    przepuszczalna.
    Innych kolorów nie stosuje się, jak potrzeba to dajesz filtr żelowy na
    lampę.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 3. Data: 2010-09-06 13:10:18
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    > Ale uważaj na parasolki. Lampy reporterskie mają małą moc, parasolki nie
    > większe niż 50cm. Ja stosuję patent z dwiema lampami na większą
    A nie lepiej 73 cm - od przybytku głowa nie boli ;-)
    Jeśli będzie za duża to chyba tylko będzie przeszkadzało przy wietrze.
    Ale jeśli byłaby za mała to część światła może "wyciekać" poza parasolkę
    robiąc ostre światło. A i jednocześnie parasolka 73cm styknie chyba na
    dwie lampy reporterskie, a i w przyszłości może i studyjne zakupię.

    > parasolkę. Odbijająca srebna daje bardzo podobne efekty jak biała
    > przepuszczalna.
    > Innych kolorów nie stosuje się, jak potrzeba to dajesz filtr żelowy na
    > lampę.

    Czyli na początek zakupię parasolkę transparentną 73cm i do tego ( w
    ramach eksperymentów) 73cm parasolkę ze srebrnym środkiem.

    Tylko czym (w praktyce) różnią się parasolki jedno/dwu-powłokowe i
    parasolki z białą czaszą od tych z czarną (wszystkie srebrne w środku).

  • 4. Data: 2010-09-06 14:29:49
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 06.09.2010 15:10, RadekD wrote:
    > A nie lepiej 73 cm - od przybytku głowa nie boli ;-)

    Będziesz musiał ją wetknąć w nos modelce, żeby zaświeciła na twarz.

    > Jeśli będzie za duża to chyba tylko będzie przeszkadzało przy wietrze.

    Nie tylko.

    > Ale jeśli byłaby za mała to część światła może "wyciekać" poza parasolkę
    > robiąc ostre światło. A i jednocześnie parasolka 73cm styknie chyba na

    Jak Ci pisze, że 50 cm to jest maks na jedną lampę to wiem co piszę.
    Parasolki są dość tanie, więc w razie czego kupisz większą kiedyś, a
    teraz te 73 cm to będzie za dużo na jedną lampę.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 5. Data: 2010-09-06 15:42:35
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Będziesz musiał ją wetknąć w nos modelce, żeby zaświeciła na twarz.

    Czyli wielkość parasolki ma wpływ na odległość rozsyłania światła ?

    > Nie tylko.

    Proszę rozwinąć.

    > Jak Ci pisze, że 50 cm to jest maks na jedną lampę to wiem co piszę.
    > Parasolki są dość tanie, więc w razie czego kupisz większą kiedyś, a
    > teraz te 73 cm to będzie za dużo na jedną lampę.

    A na dwie lampy reporterskie za mało czy za dużo (Canon 430EX i 580EX) ?