  • 41. Data: 2010-09-06 14:02:48
    Temat: Re: Jaką nawigację GPS polecacie.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:

    > Stare dzieje z mapami w osobnych plikach, albo bardziej z tym, że nie było
    > Western Europe z Eastern w jednym pliku - już od dawna nie problem.

    Znaczy jak sobie kupisz dwie mapy: Polski i Niemiec, to na granicy już nie
    trzeba się zatrzymywać i ich przełączać ręcznie?

  • 42. Data: 2010-09-06 14:40:05
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > A wyłączyłeś sobie drogi gruntowe ?

    Problem w tym, że nie ma takiej opcji.
    Jest natomiast opcja ustawiania największego możliwego objazdu jaki można
    wykonać, aby pominąć drogę gruntową.
    Przykładowo ustawimy 30km, a program wyliczy, ze nadrobimy 31km to
    poprowadzi nas drogą gruntową. Problem jest w tym, że AM jakoś sumuje te
    gruntówki i bywa, że potrafi wytyczyć trasę i 50km dłuższą i gdzieś tam
    poprowadzić odcinkiem gruntówki wpuszczając w bagno (i to dosłownie). Nie
    dość, że i tak nadrobimy to do tego "wpuści nas w maliny" :)

    > Jak nie, to w połączeniu z trasą najkrótszą
    > prowadzi zgodnie z algorytmem.
    >
    > TT pewnie ma mniej dokładną mapę,
    > gdzie gruntowe w ogóle nie istnieją ;-)

    Nie, nie, nie. TT po prostu omija wszystkie gruntowe jeżeli mu każemy
    pomijać.

  • 43. Data: 2010-09-06 14:55:21
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-06 14:02, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Znaczy jak sobie kupisz dwie mapy: Polski i Niemiec, to na granicy już
    > nie trzeba się zatrzymywać i ich przełączać ręcznie?

    Wprawdzie są osobne mapy Polski i Niemiec, ale sensu ich kupowania nie
    widzę. Normalnie urządzenie ma albo całą Europę i nic przełączać nie
    trzeba, albo mapę rejonu (Eastern, Central, Western + ich kombinacje) +
    MR - wtedy też nic przełączać nie trzeba.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 44. Data: 2010-09-06 14:57:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dnia 2010-09-06 14:02, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Wprawdzie są osobne mapy Polski i Niemiec, ale sensu ich kupowania nie
    > widzę.

    To nie chodzi o to co Ty widzisz, czy nie widzisz, tylko czy TomTom już umie
    znaleźć sobie właściwą mapę i ją przełączyć na granicy.

    >Normalnie urządzenie ma albo całą Europę i nic przełączać nie trzeba, albo
    >mapę rejonu (Eastern, Central, Western + ich kombinacje) + MR - wtedy też
    >nic przełączać nie trzeba.

    Aha, czyli dalej nie umie.
    ROTFL !!!

    Znakomite oprogramowanie i jakiż postęp. ;-)

  • 45. Data: 2010-09-06 15:06:02
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-06 14:57, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Aha, czyli dalej nie umie.

    Bo nie potrzebuje.

    > ROTFL !!!

    Jajek smażyć też nie umie :)

  • 46. Data: 2010-09-06 15:07:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dnia 2010-09-06 14:57, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Bo nie potrzebuje.

    Ty czy nawigacja?
    Bo skoro w kilka dni ten brak zauważyłem to nawigacja jednak takiej
    umiejętności potrzebuje.
    Albo po prostu jest chłamem jak TomTom.

    > Jajek smażyć też nie umie :)

    A szkoda, przynajmniej do czegoś by się nadawała.

  • 47. Data: 2010-09-06 15:08:10
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-06 15:06, *Mirek Ptak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Dnia 2010-09-06 14:57, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    PS.
    Przy okazji chętnie bym się dowiedział na podstawie czego napisałeś
    powyższy wniosek? :)

  • 48. Data: 2010-09-06 15:11:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > PS.
    > Przy okazji chętnie bym się dowiedział na podstawie czego napisałeś

    Znam Cię.
    Gdyby miała, to byś to napisał. ;-)

  • 49. Data: 2010-09-06 17:39:49
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Aha, czyli dalej nie umie.
    > ROTFL !!!

    ciekawe kiedy ostatnio używałeś TT i skąd to uprzedzenie jesli to nie
    jest po prostu "nie bo nie".
    Z racji pracy jezdziłem juz chyba na wszystkim, w kraju i troszke za
    granicą i naprawdę nie potrafię znaleźć nic pracujacego bardziej
    logicznie i wyznaczającego trasy lepiej od TT. Nie wiem po co ci
    przełączanie map w TT, tam mapy nie sa podzielone na państwa, dla
    nawigacji żadnym problemem nie jest przekroczenie granicy, nie musi
    ładować nowego fragmentu mapy bo mapa obejmuje najcześciej pół Europy
    lub całą.
    AM to jedna z gorszych nawigacji. Mapa w niektorych miejscach bardzo
    dokładna w innych tragiczna. Chociaż oczywiście zdarza sie że ma
    pokrycie tam gdzie go nie ma TT, ale bywa i odwrotnie co może dziwić
    po tym jak słyszy sie jakie to cudowne pokrycie ma w PL AutoMapa.
    Najgorszy jest jednak algorytm wyznaczania trasy, im nowsza wersja AM
    tym chyba gorszy, dlatego coraz rzadziej jej używam.

  • 50. Data: 2010-09-06 18:05:43
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-06 09:49, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2010-09-03 18:52, *Lewis* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > Tak się zwykle kończy spółkowanie z AM. Większość "świeżaków" po
    > równoczesnym kontakcie z AM i TT wybiera TT - test na 8 już userach
    > (jeden został przy AM). Ja zaczynałem od AM (wersja 3.x) i po poznaniu
    > TT od razu wymusiłem kupno licencji na ten soft i mapy - najpierw na
    > PDA, teraz z konieczności na PNA.
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    Pierwszą aplikacją było MIO jakieś stare nie pamiętam, później AM
    praktycznie równorzędnie z TT i o ile AM przypadła mi do gustu tak TT
    został znienawidzony.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html