  • 241. Data: 2018-08-23 01:53:50
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-22 o 13:53, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..

    > Tu akurat pomoc człowieka. Ale nie zawsze jakiś gość ładuje pochodnię,
    > czy petarde do środka. Czasem kurz, czasem zdekomponowany laminat na
    > płytkach chyba ch*jem drukowanych (jak Rubin),

    Rubin to sie palił od WN bo się lasowały kable, które były
    nieodpowiednie, podobnie jak podstawki do lamp. Do tego wszechobecna wilgoć.

    > czasem zimny lut w
    > zasilaczu, jak u mojej ś.p. Babci w Szczecinku (a mówiłem, żeby zawołali
    > fachowca, bo coś się dzieje..., wyjechałem - wakacje zakończone, za
    > niedługi czas TV w końcu spłonął, kto by tam dzieciaka słuchał...),
    > iskrzenie było co jakiś czas dość dobrze widoczne przez otwory w dupie,
    > obraz w tym czasie świrował.

    No na filmach widać że w zasilaniu ktoś kombinował więc nawet "zl" nie
    jest taki straszny. Bardziej jak "zl" się robi koło trafa WN bo tam
    większe iskry idą. Najczęściej na kondziach jakieś 2uF/1500V.

    > U mnie raz Rubin by się zjarał wskutek zwarcia w trafo WN (anoda 6P45S
    > już świeciła na ciemnoczerwono, 4 minuty mnie w pokoju nie było), raz
    > wskutek zwarcia w okablowaniu, raz jedynie powielacz., najpierw zgasło,
    > głos był, nagle po kilkunastu sekundach ciche puff i niesamowity smród
    > zjaranego prostownika selenowego... parę godzin musiałem pokój wietrzyć.

    Powielacze to standard. Heliosy, Neptuny (następcy) lubiły się też zapalać.

    > Sam wstawiłem nowy powielacz. Ogólnie, TV ten zaliczył 2, czy 3 wymiany
    > trafo, 2 wymiany kineskopu (odpowiedzialne to wieźć taką niczym nie
    > osłoniętą bombę na kolanach Syreną przez całą Warszawę? Waży 18 kg szkła
    > ołowiowego) :) Drobniejszych napraw nie zliczę.

    Zdarzyła mi sie kiedyś podwója implozja w starym Passacie (szczur)na
    oblodzonej A2, kiedy wpadłem w poślizg. Miałem 2 kinole 24''
    delta...srogie jebnięcie :)...generalnie to tak mnie zarzuciło, że huk
    to pikuś ale z siedzenia pasażera wystartował na mnie... mrożony kurczak
    (wałówka/łapówka) i przypierdolił mi w paszczę tak, że cudem uniknąłem
    wybicia lewej szyby głową i zwichnięcia szczęki :D
    --
    LordBluzg(R)

  • 242. Data: 2018-08-23 08:38:07
    Temat: Re: Jak znale?? up?yw pr?du w ?cianie?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Niezły flame ;-)

  • 243. Data: 2018-08-23 10:01:17
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > A czy ten pobór prądu ma charakter ciągły czy są jakieś przerwy?
    > Badales to przez min. 24h?

    Ma ciągły. Nie badałem non stop przez 24h ale o każdej porze, także w
    nocy, sprawdzałem i był.

    Teraz też jest jak tylko z powrotem podłączę ten przewód (na chwilę).

  • 244. Data: 2018-08-23 10:06:06
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > Ciekawi mnie, gdzie ten przewód się kończy, co to za odbiornik
    > zużywający tyle, ile ja w swoim domu?

    Mnie też.

    Wczoraj mnie tknęło i zrobiłem jeszcze jeden test -- podłączyłem 12 V DC
    (dokładniej 12.41 V) między ten przewód i N z gniazdka i zmierzyłem prąd.
    Wyszło 87.4 mA, w obie strony. To daje 142 ohm i jest zgodne z rezystancją
    wyliczoną z prądu przy 230 V.

    > No właśnie.
    > Należałoby wyjaśnić kto, kiedy i dlaczego wyprowadził przewód z
    > mieszkania na klatkę schodową.

    Właścicielka twierdzi, że tego już się nie da wyjaśnić. Nie ma kontaktu
    z osobą, która robiła tu remont. Sam remont był zlecany przez kogoś z jej
    rodziny, kto już nie żyje.

    Był tu raz taki koleś. Stwierdził że robił remont, chciał oddać
    właścicielowi klucze, bo mu zostały. Na koniec powiedział, że jest
    Świadkiem Jehowy i chciał mi dać jakieś pisemka...

    Gdyby nie to, że faktycznie oddał klucze to uznałbym, że to ich nowa
    technika :)

  • 245. Data: 2018-08-23 10:25:58
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Wg prawa budowlanego zarządca lub właściciel.
    Najemca to u nas z sześciu stron chroniony jest ;-)
    Inna sprawa, że przy rozpoczęciu najmu powinno się przepisywać umowy o energię na
    najemców.

    -----
    > Aczkolwiek teraz sam się zastanawiam czy taki obowiązek ciąży na właścicielu czy na
    mieszkającym

  • 246. Data: 2018-08-23 10:26:46
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Trzy:
    3. założyć flejma.

    -----

  • 247. Data: 2018-08-23 10:34:20
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Domofony, telekomunikacja.

    -----

  • 248. Data: 2018-08-23 11:11:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 08:06:06 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

> [...]
    > Wyszło 87.4 mA, w obie strony. To daje 142 ohm i jest zgodne z rezystancją

    Podlacz tam oscyloskop.
    Jesli to kabel od jakiegos DSL - powinienes zobaczycz niezly szum.

    Albo glosnik - moze tylko telefon :-)

    J.

  • 249. Data: 2018-08-23 11:14:41
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ń <?@?.?> wrote:

    > Trzy:
    > 3. założyć flejma.

    A gdzie ten flejm?

  • 250. Data: 2018-08-23 13:24:34
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-23 o 10:06, Queequeg pisze:

    > To daje 142 ohm i jest zgodne z rezystancją

    ?
    Mnie uczyli, że rezystancję podaje się w omach, a nie w jakichś ohmach.
    Nie zainteresowałeś się, dlaczego wyraz *ohm* jest podkreślony na czerwono?

> [...]
    > Świadkiem Jehowy i chciał mi dać jakieś pisemka...
    >
    > Gdyby nie to, że faktycznie oddał klucze to uznałbym, że to ich nowa

    Jak widać, błąd. Może dałoby się czegoś dowiedzieć. Trzeba zawsze
    porozmawiać.
    No, chyba że jest się typowym Polakiem-katolikiem. ;)
    Albowiem typowy Polak-katolik nie da rady porozmawiać o religii. Typowy
    Polak-katolik o religii nic nie wie, Biblii nie zna, czci święte obrazy,
    wierzy w księdza i katechizm. Oraz nienawidzi obcych. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/