  • Data: 2018-08-30 12:05:21
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > IMO - do laczenia wielu aparatow, tylko w taki "priorytetowy"
    > sposob.

    >Tu piszą tylko o tarczy, ale jest schemat :) Kojarzę, że niektóre
    >telefony
    >faktycznie miały trzy przewody a nie dwa, i miało to coś wspólnego z
    >dzwonkiem, ale nie wiem dokładnie o co chodziło i ze schematu nie
    >jest to
    >jasne na pierwszy rzut oka...

    Chyba wszystkie mialy trzy.

    Byl tam chyba jeszcze dopisek "przy polaczeniu dwoch aparatow zdjac
    zwore X-Y".

    >Tylko to AC musiałoby być niewielkie, bo dzwonek zacząłby dzwonić...
    >ale
    >nawet jak będzie niewielkie, a zamiast elektromechanicznego dzwonka
    >jest
    >elektroniczny piszczyk, to i tak mógłby zacząć.

    Moze sie nie przejmowali dzwonieniem, a moze faktycznie i male
    napiecie, co dalej komplikuje pomiar, bo i natezenie male.

    >Hmm, faktycznie.

    >Czyli:
    >- prawy górny: wspólny
    >- prawy dolny: do telefonu
    >- lewy górny: ? (do łączenia wielu aparatów?)
    >- lewy dolny: kondensator po odłączeniu telefonu

    Zebysmy sie zrozumieli - lewa dolna srubka w gniazdku, to nie jest
    lewa dolna dziurka.

    Te lewe mogly sluzyc do wiekszych kombinacji, jakis aparaty
    sekretarko-dyretkorskie.

    >I do centrali szły trzy przewody?

    Tylko dwa. Trzy wychodzily z telefonu do wtyczki.

    >Prepaid lub limity :)

    teraz to w zasadzie non-limity ... i historia zatoczyla koło :-)

    J.