eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak zmniejszyć obroty silnika elektrycznego? › Re: Jak zmniejszyć obroty silnika elektrycznego?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <jqokhb$830$1@inews.gazeta.pl> <a...@m...uni-berlin.de>
    <jqqdiq$nnd$1@inews.gazeta.pl> <a...@m...uni-berlin.de>
    <jqqi86$kb4$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Jak zmniejszyć obroty silnika elektrycznego?
    Date: Thu, 7 Jun 2012 20:04:11 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 120607-0, 2012-06-07), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 45
    Message-ID: <4fd0ed23$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.110.70
    X-Trace: 1339092260 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1302 83.25.110.70:1076
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:632578
    [ ukryj nagłówki ]

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Waldemar Krzok" a...@m...uni-berlin.de
    >
    >>> A masz może jakiś konkretny schemat? Czy mszę wiedzieć, jakiego
    >>> typu jest to silnik? Są przecież różne silniki prądu przemiennego.
    >>> Jak dokładnie muszę znać moc tego silnika?
    >
    >> Zajrzyj do data shita U2008 i U211. Lepsiejszy byłby ten ze
    >> sterowaniem grupowym, bo mniej sieje. Kwestia bezwładności
    >> wentylatora. Możliwe, że nie będziesz mógł sterować od zera, ale to
    >> w twoim przypadku nie gra skrzypiec.
    >
    > Ja chcę regulować obroty mniej więcej w zakresie od 35% do 85%
    > pełnej
    > mocy silnika. Wiem, że różne silniki w różny sposób należy
    > regulować.
    > Wiem, że ściemniacze żarówkowe bywają niebezpieczne. Podobnież ze
    > zwykłymi rezystorami czy transformatorowymi zmniejszaczami napięcia.
    >
    >>>> Albo tak jak Waldek radzi - sciemniaczem tyrystorowym.
    >
    >>> Ściemniacze mogą dać zabójcze wyższe harmoniczne.
    >
    >> Mogą, ale silnik je wyfiltruje, ma zdrową indukcyjność.
    >> Najważniejsze, by startować na pełnej mocy. W każdym razie warte
    >> wypróbowania, ale weź ściemniacz do indukcyjnych obciążeń. Na
    >> przykład od wiertarki. Silnik i moc podobna ;-).
    >
    > Owszem -- dobry pomysł. W wiertarkach są ,,ściemniacze''. A cała
    > taka wiertarka kosztować może 31 złotych. Niestety moc zupełnie
    > inna -- wiertarka ma silnik niemal o rząd wielkości mocniejszy.
    >
    > Zaraz chyba sprawdzę, jak się ma pobór mocy w wiertarce w zależności
    > od szybkości obrotowej. I może rozbiorę ją, aby zobaczyć, jak jest
    > regulowana szybkość. Może to natchnie mnie, choć zapewne silnik
    > wiertarki jest inny niż silnik wiatraka, a obawiam się, że regulacje
    > szybkości w silnikach są mocno uzależnione od typu silnika.

    jeżeli masz wszystkie wyjścia tak jak na schemacie to na wzbudzenie(tą
    cewkę rozruchową) lepiej dać pełne napięcie a na cewkę główną z
    regulatora fazowego
    chociaż osobiście uważam że regulatory fazowe to dziadostwo

    jeffrey

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: