    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak zmierzyć energię/ładunek
    Date: Sun, 2 Feb 2014 14:32:30 +0100

    Pan jacek pozniak napisał:

    > W zasilaczu do tego modemu jest MC34063 a kondensator podłączyłbym przed
    > tym zasilaczem (na wejściu całego urządzenia) więc mam nadzieję, że
    > rezystancja kondensatora nie będzie przeszkadzać.

    Te uśrednione kilkadziesiąt mA powienien wydać, choć oczywiście do
    superkondensatora warto podłączyć równolegle też coś bardziej "normalnego"
    do uśredniania w czasie milisekund. Superkondensatory (np. Kanthal Maxcap)
    widywałem nawet powyżej 5F.

    Można to tak zmajstrować, że po stwierdzeniu przez komparator spadku
    napięcia poniżej progu, czyli wydaniu określonej porcji ładunku, włącza
    się szybkie ładowanie kondensatora ze źródła. Zliczając ile takich porcji
    potrzeba będzie na przykład w ciągu godziny, można poznać jaki apetyt na
    moc ma moduł pracujący w danych warunkach.

    --
    Jarek