    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
    Date: Sun, 21 Nov 2010 08:14:30 -0600

    "Olo" <w...@j...cy> wrote in message news:icb660$1ge$1@news.onet.pl...
    > Ja zawsze podczas odbierania z wymiany opon, sam własnym kluczem
    > luzuję a następnie dociągam wg mojego uznania.
    > Jest to nauczka po tym jak mi kiedyś wulkanizator tak dokręcił pistoletem,
    > że sam później nie mógł jej ruszyć ręcznie, po tym jak pojechałem do niego
    > "z ryjem" bo nie mogłem odkręcić koła do
    > malowania zacisków.

    :-) Jak mu udowodniłeś że to on je dokręcał ostatnio?
    Podpisane były?

    > Później z wiadomych źródeł dowiedziałem się, że większość tak ustawia
    > moment w kluczu, aby mnie musiała ręcznie poprawiać
    > - bo szkoda im czasu.

    Nie, to jest odwrotnie... klucz MA BYĆ ustawiony na właściwą siłę.
    Ręcznie ma się nakrętkę nałożyć na gwint i zrobić parę pierwszych
    obrotów aby upewnić się, że nakrętka dobrze na gwint naszła...
    Zresztą pneumatyczne klucze dynamometryczne nie "ustawia się"
    tylko wymienia się nasadki na określone dla odpowiedniej siły
    (momentu siły).