  • Data: 2009-07-06 09:28:47
    Temat: Re: Jak zaświecić diodę laserową LED wydłubaną z cd-rom
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    MKi schrieb:

    > ??
    > To wyjątek z jakiejś normy czy dyrektywy?
    > Mógłbyś zdefiniować "zagrożenie zdrowia", "krótkotrwałość" ekspozycji?
    > Czy na przykład krótkotrwałe bliskie zbliżenie palca do dostatecznie
    > mocnej żarówki (i oparzenie go naturalnie) dyskwalifikuje żarówkę
    > z powszechnego użytku?
    >
    > Wracając do laserów. Każde urządzenie laserowe musi mieć
    > podaną klasę, która określa poziom niebezpieczeństwa.
    > Tak prostymi słowami i zgrubnie:
    >
    > Klasa 1 : bezpieczne
    > Klasa 2 : bezpieczne przez odruch mrugania
> [...]

    a to akurat prawda trzeciego rodzaju. Większość jest klasy 2, tylko
    naklejka jest klasy 1 ;-). Chińskie wskaźniki są na ogół klasy 3a, a na
    naklejce jest jedynka. Nie znalazłem jeszcze wskaźnika, który by miał
    moc mniejszą od 1mW, na ogół na świeżych bateriach jest 4-5mW, co
    przekracza 2mW klasy 2. Co do normy, to nazywa się ona IEC60825-1. Aha,
    lasery IR są albo klasy 1 (poniżej około 0.8mW), albo klasy 3 i wyżej.
    Klasy 2 dla IR nie ma (bo nie ma akomodacji oka). Lasery klasy 3b i
    wyżej wymagają kwalifikowanego personelu.

    Waldek