  • Data: 2010-09-15 18:12:21
    Temat: Re: Jak zapanować nad sesjami w PHP?
    Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 15 Sep 2010 18:44:12 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > U mnie wszystko OK. 6 ciasteczek, każde wygląda poprawnie.

    A zobacz jak u mnie: :-(
    http://img215.imageshack.us/img215/9263/99286252.jpg

    Przypuszczam, że z W7 x64 ten plugin nie działa poprawnie.

    > Powtarzam - nie kombinuj z ciasteczkami, gdzie nakładają się ścieżki.
    > Efekty mogą być różne i niekoniecznie takie, jakich sobie życzysz.

    NIE UŻYWAM ciasteczek - raz jeszcze powtarzam :-) One same się używają bo
    TAK DZIAŁAJĄ sesje w PHP.

    > Nie kombinowałem nigdy z Flashem + sesje, ale czy on potrafi poprawnie
    > pobrać PHPSESSID by później wszystkie zapytania wysyłać z poprawnym
    > ciasteczkiem?

    Flash niczego nie musi pobierać, to PHP mu "daje" ID sesji bezpośrednio do
    FlashVars. Potem Flash łączy się z innym skryptem, który debuggingowo
    przykazuje swoje ID sesji. Flash wyświetla oba i okazuje się, że zazwyczaj
    są inne choć sporadycznie bywają takie same. To jest to zjawisko hazardu o
    jakim wspominałem, które występuje tylko wtedy gdy automatycznie na starcie
    browsera otwierają się 2 zakładki o adresach do dwóch różnych sekcji
    serwisu.

    > Czy automatycznie dostaje własną sesję, bo nic nie wysyła?

    Flash, a konkretnie plugin nie działa w oderwaniu od browsera. Plugin nie
    dubluje funkcji browsera lecz korzysta z jego funkcji w zakresie łączenia
    się z siecią. Dlatego masz inne pluginy pod różne przeglądarki. Tak więc de
    facto pytasz o to jak działa browser. A browser w tym inicjalnym momencie
    działa źle: wysyła cookies z ID sesji z sąsiedniej zakładki.