  • 11. Data: 2009-09-22 18:26:29
    Temat: Re: Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
    Od: amos <g...@g...com>

    On 22 Wrz, 20:21, amos <g...@g...com> wrote:
    > Jak mozna odessac domowa metoda? Jedyny odpowietrzacz jaki w domu

    mialo byc _odsysacz_ nie odpowietrzacz ;)

  • 12. Data: 2009-09-22 18:30:13
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 22 Wrz, 20:21, amos <g...@g...com> wrote:

    > Czyli kolejno: podstawiam pojemnik na zlewki, okrecam np zawor
    > znajdujacy sie w zacisku (odpowietrzajacy?) po czym od gory zalewam
    > nowy jednoczesnie zbierajac stary?

    Nie :-)

    1. Zakładasz klucz oczkowy na zawór w zacisku, później wężyk i
    wkładasz drugi koniec do pojemnika.
    2. Odkręcasz zbiorniczek przy pompie, odsysasz strzykawką stary płyn
    ale nie do końca żeby układ się nie zapowietrzył.
    3. Nalewasz nowego płynu do pełna i przykrywasz pokrywką pojemniczek
    (lubi walnąć po twarzy).
    4. Podpompowujesz klamką i zaciskasz ją.
    5. Luzujesz kluczem lekko śrubę na zacisku, powinien wypłynąć płyn a
    klamka się zapadać, przy dochodzeniu klamki do manetki zakręcasz
    zawór, puszczasz klamkę.

    Punkty 4-5 powtarzasz aż wypłynie świeży płyn pamiętając o tym by
    uzupełniać płyn w zbiorniczku przy pompie. Jak masz dwa zaciski to
    robisz najpierw jeden później drugi.
    > Jak mozna odessac domowa metoda? Jedyny odpowietrzacz jaki w domu
    > posiadam nazywa sie Frida i stosuje go do odsysania gluta mojej
    > coreczce ;)

    Urządzenie zwie sie strzykawka i jest łatwo dostępne w aptece za ok.
    20gr ;-)

    --
    Artur

  • 13. Data: 2009-09-22 18:42:39
    Od: amos <g...@g...com>

    On 22 Wrz, 20:30, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > 5. Luzujesz kluczem lekko śrubę na zacisku, powinien wypłynąć płyn a
    > klamka się zapadać, przy dochodzeniu klamki do manetki zakręcasz

    Wielkie dzieki, pomoglo ;)

    Zapytalem jeszcze wujka gugla i pokazal mi bardziej obrazkowy opis.
    http://www.youtube.com/watch?v=rRMauyEMjdg

    Jakos przeoczylem, ze pod gumowym kapturkiem ochronnym na zaworku jest
    krociec do zalozenia wezyka.
    Ot lajkonik...

    amos

  • 14. Data: 2009-09-22 18:49:13
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 22 Wrz, 20:42, amos <g...@g...com> wrote:

    > Zapytalem jeszcze wujka gugla i pokazal mi bardziej obrazkowy
    opis.http://www.youtube.com/watch?v=rRMauyEMjdg

    Ale jakoś dziwnie to gość robi, po co odsysać wszystko ze zbiorniczka
    i zapowietrzać układ i się męczyć później?

    --
    Artur

  • 15. Data: 2009-09-22 18:52:28
    Od: falco <m...@w...pl>

    Artur Zabroński pisze:

    > Tylko też nigdy nie sprawdzisz takim testerem tego płynu który
    > znajduje się w zacisku czy przewodzie. Po prostu wymieniać bo to
    > proste (no chyba że w Hondzie z C-ABS) i tanie - nie ma co oszczędzać.

    Masz rację, pisałem bardziej pod kątem samochodowym gdzie można sobie...
    hmm... włożyć... tester do... zbiorniczka... ;)
    Dokładnie - nie ma co oszczędzać, bo jest sprawa groszowa, zwłaszcza w
    moto gdzie płynu jak na lekarstwo a wrażenia z używania pewnych hebli
    niezastąpione... ;)

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 16. Data: 2009-09-22 18:55:15
    Od: falco <m...@w...pl>

    amos pisze:

    > Organika to Orlen? Na etykiecie nie znalazlem zadnych powiazan a nic
    > bardziej markowego (wlasciwie nic innego) w pobliskim hipermakecie nie
    > znalazlem.

    Sorki! Przeczytałem Organika a nie wiem czemu skojarzyłem Orlen! ;) Sorki!

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 17. Data: 2009-09-22 19:14:46
    Od: amos <g...@g...com>

    On 22 Wrz, 20:49, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:
    > Ale jakoś dziwnie to gość robi, po co odsysać wszystko ze zbiorniczka
    > i zapowietrzać układ i się męczyć później?
    No nie no! Zrobil dokladnie jak pisales - odciagnal dwukrownie stary
    po czym zalal do zbiorniczka nowy plyn...

    amos

  • 18. Data: 2009-09-22 19:26:56
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 22 Wrz, 21:14, amos <g...@g...com> wrote:

    > No nie no! Zrobil dokladnie jak pisales - odciagnal dwukrownie stary
    > po czym zalal do zbiorniczka nowy plyn...

    Ale odciągnął do zera (tak mi się wydawało jak oglądałem na szybko) a
    wtedy odkrywasz tłoczek i układ jest zapowietrzony. Trzeba zostawić
    minimalną ilość tak by tłoczek był zanurzony i wszystko wtedy będzie
    git :-) Aaaa no i zakręcać zawór na zacisku przed puszczeniem klamki.

    --
    Artur

  • 19. Data: 2009-09-22 19:34:07
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Artur Zabroński pisze:

    > Ale odciągnął do zera (tak mi się wydawało jak oglądałem na szybko) a
    > wtedy odkrywasz tłoczek

    Co odkrywasz ?

    > i układ jest zapowietrzony.

    Bzdura

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 20. Data: 2009-09-22 19:39:09
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 22 Wrz, 21:34, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > Co odkrywasz ?

    Tłoczek w pompie?

    > Bzdura

    No a jak oddesiesz do zera, że po wciśnięciu klamki pchniesz bąbel w
    układ?

    --
    Artur