eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaJak uzyskać ciśnienie 20 at?Re: Jak uzyskać ciśnienie 20 at?
  • Data: 2016-11-29 02:31:26
    Temat: Re: Jak uzyskać ciśnienie 20 at?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 28 listopada 2016 22:29:10 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
    > W dniu 28.11.2016 o 00:27, Konrad Anikiel pisze:
    >
    > > 4 brzmi nieźle, ale jeśli to jest "general stress", to nic nie znaczy. Znajdź
    "peak stress" gdzieś w jakimś rogu.
    >
    > Tam gdzie jest jakieś denko do wyrwania, albo króciec.
    > >
    > Jesteśmy po próbie: wzięło i pękło.

    A możesz coś więcej napisać? Pękło od razu czy po jakiejś chwili? Pękła ścianka
    walcowa wzdłuż osi czy gdzieś w kąciku? Najpierw dałeś ciśnienie czy temperaturę?

    > Pomiar temperatury był tylko na zewnątrz (termopara na styk), bo nie
    > bardzo jak było wewnątrz mierzyć. Być może wewnątrz temperatura była
    > wyższa, niż w środku. Jeżeli była, to pewnie różnica nie była na tyle
    > duża, żeby pomiar był całkiem niedokładny.
    > Czas grzania był rzędu kilku minut.
    > Podsumowując: jeżeli stop ma temperaturę topnienia 1400 stopni, to jego
    > wytrzymałość w 1300 jest na tyle mała, że opiera się siłom grawitacji,
    > ale ciśnienia już nie wytrzyma.

    Nie wiemy jaka jest doraźna wytrzymałość no i nie mamy danych o pełzaniu tego N06600.
    Jak nie ma danych, to są dwie możliwości: albo to się w tej temperaturze nie nadaje
    do niczego, albo może i się nadaje, ale nikt nie próbował. Kiedyś żeglarze pisali na
    mapach "tu żyją smoki". Na razie 1:0 dla smoków :-)

    Na takie skrajne warunki używa się stopów które silnie utwardzają się wydzieleniowo.
    Klasyczny przykład to 617. On w ogóle nie ma drugorzędowego pełzania, od razu
    przechodzi w trzeciorzędowe, ale jest ono tak spowolnione, że może wytrzymać bardzo
    bardzo długo do zerwania. Z tego powodu na początku coś tam majaczyłem o 253SMO, ale
    widzę że to nie ta liga, on by popłynął jeszcze wcześniej. Moim zdaniem masz do
    wyboru: jeśli metal to dobrze zabezpieczony przed korozją (galwanicznie?) molibden
    albo wolfram. A jeśli niemetal, to spieczony (HIP-owany) proszek, masz duży wybór
    ceramiki która spokojnie da radę wytrzymałościowo doraźie, a o pełzanie w ceramice
    możesz się nie martwić. Kwestię przepuszczalności gazów trzeba będzie załatwić jakimś
    impregnatem, być może do proszku trzeba dać dodatek metalu, być może jakiegoś szkła,
    a być może da się ten proszek tak zwitryfikować tym HIP-owaniem że będzie szczelny
    bez dodatkowych zabiegów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: