-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.
dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.googl
e.com!news2.google.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com
!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfee
d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news
.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 05 Mar 2011 00:48:31 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.14) Gecko/20110221
Thunderbird/3.1.8
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Jak umocować teflonową tuleję w aluminium?
References: <4d714d3b$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@h...googlegroups.com>
In-Reply-To: <1...@h...googlegroups.com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 35
Message-ID: <4d717a50$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.248.248
X-Trace: 1299282512 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2485 83.23.248.248:23811
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:27975
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-03-05 00:18, Konrad Anikiel pisze:
> On Mar 4, 8:36 pm, Tomasz Pyra<h...@s...spam.spam> wrote:
>> W jaki sposób należy umocować tuleję teflonową w otworze w aluminium?
>> Otwór jest lekko stożkowaty, tuleja również.
>> Otwór wypolerowany na gładko.
>> Średnica tulei około 3cm, długość też około 3cm.
>>
>> Samo wbicie nie wystarcza. Super-glue też się szybko wykruszył.
>>
>> Pracuje to wszystko w dość zmiennych temperaturach (to przekładnia
>> kierownicza w okolicach silnika samochodu), pod dość dużym obciążeniem.
>> Wewnątrz tulei suwa się wzdłuż ciasno spasowany stalowy drążek.
>> Wszystko jest nasmarowane.
>
> Mechanicznie. Gdyby teflon dawal sie czyms kleic to by go nie
> wynalezli.
Fabryczne jednak było jakoś przyklejone (bo nic innego nie przychodzi mi
do głowy co to mogło trzymać) i wytrzymało jakieś 10 lat - w sumie gdyby
udało mi się osiągnąć podobny rezultat, to mi to wystarczy.
Fakt że fabrycznemu rozwiązaniu można sporo zarzucić, bo jest to częsta
awaria w tym modelu, tyle że brak sensownych sposobów naprawy.
Bo ten klej nie musi być jakiś super mocny - połączenie pracuje na
ścinanie i cały czas jest mocno dociskane. Wystarczy coś co w pierwszej
fazie da poślizg pozwalający wcisnąć tuleję na miejsce gdzie zaklinuje
się w stożku, a potem po zastygnięciu potrzebne jest tylko duże tarcie.
Wytrzymałość na rozrywanie może być zerowa.
Mechanicznie niby można wywiercić otwór i próbować to zamontować jakąś
śrubką, ale trochę się obawiam żeby nie uszkodzić tej tulei (dość
cienkie ścianki).
A sama tuleja nie jest dostępna jako część zamienna, a dorobienie takiej
ze stożkowym profilem to ponoć nie jest najprostsza sprawa.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.03.11 02:09 Robert Tomasik
- 05.03.11 10:25 J.F.
- 05.03.11 10:33 Tomasz Pyra
- 05.03.11 10:48 Tomasz Pyra
- 05.03.11 11:11 Tomasz Pyra
- 05.03.11 12:32 Konrad Anikiel
- 05.03.11 14:03 Jakub Tarczewski
- 05.03.11 16:39 Palik
- 05.03.11 21:29 Padre
- 06.03.11 20:11 JAM
- 07.03.11 08:26 TomT
- 08.03.11 15:01 Borys Pogoreło
- 09.03.11 00:09 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- Inżynieria odprowadzania skroplin
- Maria
- "cywilny przemysł stoczniowy w USA praktycznie nie istnieje"
- Błąd w Sofcie Powodem Wymiany 3 Duńskich Fregat Typu Iver Huitfeldt
- Re: PLL LOT na pokładzie zemdlało kilku pasażerów, a linie lotnicze nie zapewniły nawet podstawowego wsparcia - choćby szklanki wody.
- Re: Podkreślają też wielką szkodliwość zdrowotną wiatraków, które usytuowane bardzo blisko siedlisk ludzkich mają negatywny wpływ na zdrowie ludzkie".
- Fotele firmy RECARO Aircraft Seating ze Świebodzina dla nowych samolotów LOT
- Elektrownia Siersza w kolejce do zaorania
- Odkryte w Polsce złoża ropy i gazu powodują nerwowość u Niemców
- Drastycznie rośnie import stali - w hucie w Dąbrowie Górniczej zostanie wygaszony wielki piec
- Skrobanie
- Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML