  • 11. Data: 2022-12-22 16:29:43
    Temat: Re: Jak to rozwiązać?
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 22/12/2022 13:28, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    jest z nich prąd do wszystkiego z wyjątkiem lodówki i ogrzewania.

    > Cudem byłoby 80%

    > Mam kokota zbanowanego i nie wiem, jaka jest pojemność magazynu. Przy
    > 10 kWh masz 3 PLN dziennie.

    > Nie amortyzuje się.

    > W życiu. Wytrzymają max kilka lat.
    >
    > Takie magazyny służą raczej jako rezerwa i sprawdzają się jako
    > zasilanie wyspowe przy korzystaniu z ogniw PV latem i doładowywania
    > tanią energią zimą. Ale nie służy do oszczędzania czegokolwiek - nadal
    > akumulatory i PV są za drogie. Trochę poprawiają sytuację dopaty ale
    > one wymagają instalacji przez osoby uprawnione i jakiekolwiek
> [...]

    Współczesne LiFePo4 mają żywotność 5000-6000 cykli (jeśli są dobrze
    traktowane) wiec około 15 lat powinny pociągnąć.

    Mówimy tu o rozładowaniu w zakresie 10-90% ale ludze powiadają że 5-95%
    też nie szkodzi. Oczywiście baterie muszą być skompresowane i trzymane w
    temp > 0C

    c.

  • 12. Data: 2022-12-22 16:52:39
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    4...@g...com napisał(a):
    > . Czyli będzie dobry do szybkiego doładowania do 95%

    Czemu chcesz trzymać się full naładowania?
    Nie lepiej huśtać się w okolicach napięć 20-80% pojemności?
    Po mojemu lepiej zostawić sobie bezpieczne okienko od dołu/góry.

  • 13. Data: 2022-12-23 06:33:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Dec 2022 16:04:44 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No i byl pomysl, zeby samochod mogl robic za taką baterie,
    > ale tesla sie z pomyslu wycofala, cos pisząc, ze to w trosce o
    > baterie.

    Ale Mitsubishi ma system system V2H... Im to nie przeszkadza?

    https://youtu.be/FRQjDi5aXTg?t=6m

    --
    Marek

  • 14. Data: 2022-12-23 09:37:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cezar,

    jest z nich prąd do wszystkiego z wyjątkiem lodówki i ogrzewania.
    > Współczesne LiFePo4 mają żywotność 5000-6000 cykli (jeśli są dobrze
    > traktowane) wiec około 15 lat powinny pociągnąć.

    W laboratorium. Chińszczyzna dostępna w sprzedaży jak dociągnie 1000
    cykli to będzie dobrze.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2023-01-01 19:43:56
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Akumulatory ładowane są w nocnej tańszej taryfie i jak jest droższa to pobierany
    jest z nich prąd do wszystkiego z wyjątkiem lodówki i ogrzewania. Pomimo tego że
    akumulatory jakie mam są o kilka klas lepsze od ołowiowych to producent podaje
    wartości maksymalne prądów pracy i w zależności od stopnia wykorzystania energii
    żywotność akumulatorów.

    Jak koniecznie chcesz iść w lit, to rozważ LTO. LiFePO też się nieźle palą:

    https://www.youtube.com/watch?v=07BS6QY3wI8&t=195s

    Bezpieczeństwo ołowianych trudno przebić, zwłaszcza żelowych.

    Pozdrawiam, Piotr