-
11. Data: 2022-12-22 16:29:43
Temat: Re: Jak to rozwiązać?
Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>
On 22/12/2022 13:28, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Piotr,
>
> Thursday, December 22, 2022, 1:48:48 PM, you wrote:
>
>> W dniu 2022-12-21 o 02:23, Zenek Kapelinder pisze:
>>> Akumulatory ładowane są w nocnej tańszej taryfie i jak jest droższa to pobierany
jest z nich prąd do wszystkiego z wyjątkiem lodówki i ogrzewania.
>> Zapytam z ciekawości...
>> Jakiego rzędu jest globalna sprawność całego procesu (kWh uzyskane/kWh
>> włożone)?
>
> Cudem byłoby 80%
>
>> Jakiego rzędu oszczędności to da (uwzględniając sprawność)?
>
> Mam kokota zbanowanego i nie wiem, jaka jest pojemność magazynu. Przy
> 10 kWh masz 3 PLN dziennie.
>
>> Jaki jest czas amortyzacji całego przedsięwzięcia?
>
> Nie amortyzuje się.
>
>> Czy akumulatory mają szansę dożyć tego czasu?
>
> W życiu. Wytrzymają max kilka lat.
>
> Takie magazyny służą raczej jako rezerwa i sprawdzają się jako
> zasilanie wyspowe przy korzystaniu z ogniw PV latem i doładowywania
> tanią energią zimą. Ale nie służy do oszczędzania czegokolwiek - nadal
> akumulatory i PV są za drogie. Trochę poprawiają sytuację dopaty ale
> one wymagają instalacji przez osoby uprawnione i jakiekolwiek
> samoróbki nie wchodzą w grę.
>
Współczesne LiFePo4 mają żywotność 5000-6000 cykli (jeśli są dobrze
traktowane) wiec około 15 lat powinny pociągnąć.
Mówimy tu o rozładowaniu w zakresie 10-90% ale ludze powiadają że 5-95%
też nie szkodzi. Oczywiście baterie muszą być skompresowane i trzymane w
temp > 0C
c.
-
12. Data: 2022-12-22 16:52:39
Temat: Re: Jak to rozwiązać?
Od: alojzy nieborak <a...@g...com>
4...@g...com napisał(a):
> . Czyli będzie dobry do szybkiego doładowania do 95%
Czemu chcesz trzymać się full naładowania?
Nie lepiej huśtać się w okolicach napięć 20-80% pojemności?
Po mojemu lepiej zostawić sobie bezpieczne okienko od dołu/góry.
-
13. Data: 2022-12-23 06:33:09
Temat: Re: Jak to rozwiązać?
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 22 Dec 2022 16:04:44 +0100, "J.F"
<j...@p...onet.pl> wrote:
> No i byl pomysl, zeby samochod mogl robic za taką baterie,
> ale tesla sie z pomyslu wycofala, cos pisząc, ze to w trosce o
> baterie.
Ale Mitsubishi ma system system V2H... Im to nie przeszkadza?
https://youtu.be/FRQjDi5aXTg?t=6m
--
Marek
-
14. Data: 2022-12-23 09:37:03
Temat: Re: Jak to rozwiązać?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Cezar,
Thursday, December 22, 2022, 4:29:43 PM, you wrote:
>>>> Akumulatory ładowane są w nocnej tańszej taryfie i jak jest droższa to pobierany
jest z nich prąd do wszystkiego z wyjątkiem lodówki i ogrzewania.
>>> Zapytam z ciekawości...
>>> Jakiego rzędu jest globalna sprawność całego procesu (kWh uzyskane/kWh
>>> włożone)?
>> Cudem byłoby 80%
>>> Jakiego rzędu oszczędności to da (uwzględniając sprawność)?
>> Mam kokota zbanowanego i nie wiem, jaka jest pojemność magazynu. Przy
>> 10 kWh masz 3 PLN dziennie.
>>> Jaki jest czas amortyzacji całego przedsięwzięcia?
>> Nie amortyzuje się.
>>> Czy akumulatory mają szansę dożyć tego czasu?
>> W życiu. Wytrzymają max kilka lat.
>> Takie magazyny służą raczej jako rezerwa i sprawdzają się jako
>> zasilanie wyspowe przy korzystaniu z ogniw PV latem i doładowywania
>> tanią energią zimą. Ale nie służy do oszczędzania czegokolwiek - nadal
>> akumulatory i PV są za drogie. Trochę poprawiają sytuację dopaty ale
>> one wymagają instalacji przez osoby uprawnione i jakiekolwiek
>> samoróbki nie wchodzą w grę.
> Współczesne LiFePo4 mają żywotność 5000-6000 cykli (jeśli są dobrze
> traktowane) wiec około 15 lat powinny pociągnąć.
W laboratorium. Chińszczyzna dostępna w sprzedaży jak dociągnie 1000
cykli to będzie dobrze.
[...]
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
15. Data: 2023-01-01 19:43:56
Temat: Re: Jak to rozwiązać?
Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>
Zenek Kapelinder wrote:
> Akumulatory ładowane są w nocnej tańszej taryfie i jak jest droższa to pobierany
jest z nich prąd do wszystkiego z wyjątkiem lodówki i ogrzewania. Pomimo tego że
akumulatory jakie mam są o kilka klas lepsze od ołowiowych to producent podaje
wartości maksymalne prądów pracy i w zależności od stopnia wykorzystania energii
żywotność akumulatorów.
Jak koniecznie chcesz iść w lit, to rozważ LTO. LiFePO też się nieźle palą:
https://www.youtube.com/watch?v=07BS6QY3wI8&t=195s
Bezpieczeństwo ołowianych trudno przebić, zwłaszcza żelowych.
Pozdrawiam, Piotr