  • Data: 2011-05-31 22:40:10
    Temat: Re: Jak to jest ze sprzedażą auta i OC?
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> szukaj wiadomości tego autora

    > Kiedyś było tak, że sprzedawało się auto, nowy wlasciciel mogl chyba
    > miesiac jezdzic na takim ubezpieczniu. Zgłaszało się ten fakt u swojego
    > ubezpieczyciela i mozna bylo odzyskac pozostala czesc ubezpieczenia.
    > Teraz widze ze sprzedajacy ciagle pisza w ogloszeniach, ze OC ma jeszcze 8
    > miesiecy. Czy to oznacza ze sprzedajacy nie moze odzyskac czesci oplaconej
    > wczesniej skladki? Czy nowy wlasciciel moze jezdzic na ubezpieczeniu
    > poprzedniego wlasciciela bez zmiany danych osobowych?

    Może jeździć do końca (lub w ciągu miesiąca wypowiedzieć i zawrzeć własne),
    ale musi zmienić dane. Niektóre towarzystwa wystawiają tylko aneks do
    polisy, inne przeliczają składki i np. trzeba dopłacić.

    > Pytam bo za kilka dni konczy mi sie ubezpieczenie. Auto bede sprzedawal
    > jesienia. Czy lepiej wiec wziac ubezpieczenie oplacane co miesiac czy np.
    > polrocznie i pozniej po sprzedazy odzyskam czesc skladki?

    To jest rozwiązanie, bo jak sprzedasz auto, już nie musisz płacić rat (tylko
    oczywiście musisz sprzedać zanim przypadnie termin zapłaty jakiejśtam
    kolejnej raty).

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl