-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
1.plix.pl!news.vectranet.pl!not-for-mail
From: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
Date: Tue, 22 Feb 2011 12:14:39 +0100
Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
Lines: 23
Message-ID: <ik05r7$cf$1@news.vectranet.pl>
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijtvu9$qda$1@news.onet.pl>
<iju279$je0$1@news.vectranet.pl>
<4d62e4ac$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 095160207123.wroclaw.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.vectranet.pl 1298373287 399 95.160.207.123 (22 Feb 2011 11:14:47 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Feb 2011 11:14:47 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 1.5.0.5 (Windows/20060719)
In-Reply-To: <4d62e4ac$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351986
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra napisał(a):
>> Mamy do pokonania odcinek 100km. 50km pod górę, 50km w dół. Jadąc
>> 50 km pod górę z prędkością np. 90km/h zużyjesz np. 25 l/100km.
> 25l/100km przy 90km/h to by musiała być bardzo stroma góra.
Na tyle stroma by bez dodawania gazu zjechać z niej z ta samą
prędkością z którą wjeżdżałeś, z ujętym gazem.
> Tak z obserwując komputer, to jak jadę po obwodnicy jakieś 120km/h,
> to po płaskim mam zużycie 9l/100km, pod górę około 15-16l/100km, a
> z góry 0. Wtedy po płaskim wyjdzie 9l/100km, a gdyby mieć taką
> trasę jak mówisz 50km w górę i 50km w dół, to zużycie by wyszło w
> okolicach 7.5-8l/100km.
Bzdura. Zrób tak w praktyce, a potem napisz.
Jeżeli masz pod górę takie zużycie (15-16 l/100km), to zjeżdżając z
niej musisz dodawać odrobinę gazu dla utrzymania 120km/h. Bo to nie
jest góra tylko lekkie wzniesienie. A ze wzniesienia je zjedziesz z tą
samą prędkością bez dodawania gazu. A nawet nie, z wyłączonym silnikiem.
> Bo to dokładnie tak jest że pod górę każdy kolejny kW kosztuje
> mniej, a zjeżdżając z góry silnik nie zużywa nic, więc w granicach
> rozsądnych nachyleń pod górę zużycie paliwa będzie mniejsze niż
> dwukrotność zużycia paliwa na płaskim.
Z takimi teoriami to by nie budowali płaskich dróg tylko "fale Dunaju" :-D
--
Krzysiek
Następne wpisy z tego wątku
- 22.02.11 15:46 Mateusz
- 22.02.11 16:48 J.F.
- 22.02.11 21:05 ąćęłńóśźż
- 22.02.11 21:16 ąćęłńóśźż
- 22.02.11 22:24 Krzysztof 45
- 05.03.11 19:57 Wiesiaczek
- 05.03.11 20:37 Waldek Godel
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=