    Date: Sun, 15 Apr 2012 15:05:24 +0200
    From: Atlantis <N...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Jak to dziala - telefon - program TVP

    W dniu 2012-04-09 16:06, Telemach pisze:

    > wlasnie z tego powodu jak zauwazylem osoby przygotowujace program
    > merytorycznie nie sprawdzily
    > materialow zrodlowych i p. Brzozka przekazal widzom informacje
    > popularne jednak nieprawdziwe

    Co więcej. W programie bzdura goni bzdurę. Nie chciało im się jak widać
    sprawdzić elementarnych informacji, również spoza dziedziny, której
    dotyczy program...

    1) Ktoś jak widzę nie uważał na lekcjach historii/języka polskiego w
    podstawówce. Według legendy Filippides biegł do Aten przede wszystkim
    nie po to, aby obwieścić wygranie bitwy, ale aby ostrzec mieszkańców
    przed zbliżającymi się Persami.
    2) Telegraf Hughesa nie był _wersją_ telegrafu Morse'a, ale zupełnie
    innym urządzeniem, o zupełnie odmiennej konstrukcji i zasadzie działania.
    3) Nieprawdą jest, że w pierwszych telefonach stosowano mikrofony
    węglowe. Funkcję mikrofonu pełniła sama wysokoomowa słuchawka. Mikrofon
    węglowy pojawił się dopiero po kilku latach.
    4) Telefony nie zmieniły się bardzo do lat siedemdziesiątych XX wieku?
    ROTFL! A automatyczne centrale? A wzmacniaki? A telefonia wielokrotna?
    Co z tego, że końcowy "terminal" wyglądał podobnie?

    Pytanie konkursowe na poziomie porannych programów TVN.
    Przepis na telefon z papierowych kubeczków na poziomie siedmiolatków. W
    porównaniu z takim "Młodym Technikiem" albo "Kalejdoskopem Techniki"...
    Żenada. :/

    > tak przy okazji to dziwi mnie zachowanie dyrektora muzeum techniki w
    > Warszawie; tam byl realizowany program wiec myslalem ze dyrektor
    > naprostuje ich troche w kwestii historii ale i tutaj sprawa jest
    > martwa bo kiedy lata temu rozmawialem z tym dyrektorem osobiscie,

    Nie sądzę, żeby ktokolwiek z pracowników Muzeum miał bezpośredni wpływ
    na ostateczny kształt programu...