  • 1. Data: 2009-06-15 17:22:59
    Temat: Jak tanio i dobrze oglądać TV z satelity/ Najlepiej HD?
    Od: lelec <m...@g...com>

    Pewnie podobne pytanie pojawia się co jakiś czas, ale sytuacja na
    rynku (promocje, dostępny sprzęt, ceny)
    zmienia się, i może coś teraz jest nowego i ciekawego?

    Czytam, kombinuję, i widzę, że tak tanio, jak myślałem, to nie ma;
    kanały FTA są cienkie, free HD jak na lekarstwo.

    Otóż, potrzebuję nabyć jakiś tuner HD telewizji cyfrowej. Jako że do
    abonamentów mam dziwny wstręt,
    to nie chcę się wiązać z żadną cyfrą, n-ką czy polsatem. Ostatecznie -
    mogę płacić niewielkie pieniążki
    i podpisać jakiś cyrograf, ale to musi być niewielka kwota. Przez 5
    ostatnich lat nie miałem TV, i nadmiar
    oglądania może mnie zabić! :).

    Co chciałbym oglądać? TVP1 i TVP2 by się zdało, POLSAT i TVN też, ale
    ostatecznie polecą z anteny naziemnej; może mi się da złapać w Radomiu
    cyfrową telewizję naziemną (tuner w TV jest).
    Może TVN Turbo (choć to straszne banialuki czasem, taki brazylijski
    serial dla facetów), kanały informacyjne po angielsku (najlepiej HD),
    kanały muzyczne, też najlepiej po angielsku, ostatecznie po polsku. No
    i inne kanały HD najlepiej PL i EN (niemieckiego, niestety nie znam).

    Naczytałem się na stronach, forach i grupach, i nie mam pewności, co
    do sprzetu i kompatybilności z róznymi platformami.

    TNK by mi się podobało, ale trzeba mieć tuner, a ja chcę HD, najlepiej
    z USB PVR.
    Np - widziałem na allegro za niecałe 200 zł jakiś tuner HD Samsunga
    ożeniony z Polsatem, ale on ponoć nie jest kompatybilny z innymi
    platformami, w tym TNK.
    Fajnie byłoby, gdyby zestaw chwytał dwie satelity.

    Macie doświadczenia - jak to zrobić tanio i dobrze?

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    Strony internetowe

  • 2. Data: 2009-06-15 17:25:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "lelec" <m...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >TNK by mi się podobało, ale trzeba mieć tuner,

    Nie trzeba.
    Można kupić swój.

    >a ja chcę HD, najlepiej z USB PVR.

    Tuner HD z PVR kosztuje z 1000 zł.
    Zresztą po co Ci tuner HD, jak TnK w HD nie nadaje?

  • 3. Data: 2009-06-15 20:14:08
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Zresztą po co Ci tuner HD, jak TnK w HD nie nadaje?

    Być może nie chodzi o HD, tylko MPEG-4?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 4. Data: 2009-06-15 20:36:05
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 15 Cze, 19:25, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Nie trzeba.
    > Można kupić swój.

    No też właśnie. Żeby mieć, trzeba kupić.

    > Tuner HD z PVR kosztuje z 1000 zł.
    > Zresztą po co Ci tuner HD, jak TnK w HD nie nadaje?

    TNK nie, ale są FTA HD (nie po polsku, ale są, głównie po
    niemieckiemu,.
    ale jest też BBC HD, po amerykańsku).

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    Strony internetowe

  • 5. Data: 2009-06-15 21:09:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "lelec" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    > Nie trzeba.
    > Można kupić swój.
    >

    >No też właśnie. Żeby mieć, trzeba kupić.

    To chyba logiczne?
    Można pewnie na raty.
    Wyjdą zapewne podobnie jak koszt wypożyczenia tunera z abonamentem.

    > Tuner HD z PVR kosztuje z 1000 zł.
    > Zresztą po co Ci tuner HD, jak TnK w HD nie nadaje?

    >TNK nie, ale są FTA HD (nie po polsku, ale są, głównie po
> [...]

    Jak chcesz takie cuda oglądać, to nikt Ci tunera nie zasponsoruje, musisz
    kupić.
    Na tych wypożyczanych tunera z reguły listę programów ustala nadawca, więc
    sam sobie takich kanałów fta nie wyszukasz.

  • 6. Data: 2009-06-16 12:32:56
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

> [...]
    > Na tych wypożyczanych tunera z reguły listę programów ustala nadawca, więc
    > sam sobie takich kanałów fta nie wyszukasz.

    Ale biorąc pod uwagę koszty zakupu tunera HD to jak by nie liczyć zestawy z
    abonamentem od C+ czy też eNki wychodzą najtaniej. Własny tuner HD zwróci
    się dopiero po 2 czy 3 latach.

    *piotr'ek*

  • 7. Data: 2009-06-16 13:13:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale biorąc pod uwagę koszty zakupu tunera HD to jak by nie liczyć zestawy
    > z abonamentem od C+ czy też eNki wychodzą najtaniej. Własny tuner HD
    > zwróci się dopiero po 2 czy 3 latach.

    O zakupie na raty myślałeś?
    Wtedy będziesz miał co chcesz w niższej cenie co przy abonamencie.