  • 51. Data: 2010-11-17 22:54:09
    Temat: Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Padre wrote:

    > To akurat niegłupi pomysł skoro producenci taniego badziewia wolą
    > uprościć turbinę i wstawić silnik o większej mocy

    To nie tak chyba jest - słyszałem, że nawet nasze marki (nie będe
    wymieniał nazwiska) zamawiają w CH. silniki nawinięte drutem stalowym
    miedziowanym - ktoś potwierdzi / zaprzeczy?

    Mirek.

  • 52. Data: 2010-11-17 23:07:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Tak tak! Musi być wysokosprawny silnik, bo potrzeba jeszcze
    > mocy do grzałki ;)

    To jest dość powszechny schemat myślenia. "Muszę gasić światła
    i oszczędzać prąd, bo mam elektryczne ogrzewanie, więc i tak
    płacę duże rachunki". Nieraz słyszałem podobne rzeczy.

    Jarek

    --
    Zbudował wilk elektrownię, lecz by prąd uzyskać
    Spalał w niej cały węgiel z kopalni od liska.

  • 53. Data: 2010-11-17 23:20:06
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > To jest dość powszechny schemat myślenia. "Muszę gasić światła
    > i oszczędzać prąd, bo mam elektryczne ogrzewanie, więc i tak
    > płacę duże rachunki".

    Albo:
    W pewnym budynku użyteczności publicznej zamontowano w toaletach
    czujniki ruchu do lamp, bo administratorka dostawała białej gorączki jak
    ktoś zostawił włączone światło. Teraz wymienili lampy ze świetlówek na
    zwykłe żarówki, bo nie nadążali z wymianą ;)

    Mirek.

  • 54. Data: 2010-11-17 23:40:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

> [...]
    > ktoś zostawił włączone światło. Teraz wymienili lampy ze świetlówek na
    > zwykłe żarówki, bo nie nadążali z wymianą ;)

    To już jest co innego: chęć połaczenia dwóch sposobów oszczędzania,
    które pogodzić się nie dadzą. Tylko pytanie: skąd wzięli te żarówki?

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2010-11-18 17:45:48
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Tylko pytanie: skąd wzięli te żarówki?

    Oczywiście 60-tki czy nawet 40-tki, bo przecież większe za dużo prądu
    ciągną ;)
    Jak widać zaoszczędzili: instalacja czujek, trochę spalonych świetlówek,
    nowe lampy i teraz mniej oszczędne żarówki. Za tą cenę to tych kilka
    świetlóweczek mogło by się od czasu do czasu palić całą noc plus
    ewentualnie jakieś relanium albo winko dla tej pani ;)

    Mirek.

  • 56. Data: 2010-11-18 20:47:54
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 17/11/2010 22:54, Mirek wrote:

    > To nie tak chyba jest - słyszałem, że nawet nasze marki (nie będe
    > wymieniał nazwiska) zamawiają w CH. silniki nawinięte drutem stalowym
    > miedziowanym - ktoś potwierdzi / zaprzeczy?

    Ja sie zastanawiam jak tam pole bedzie wygladac jak drut stalowy...

    --
    Jerry1111

  • 57. Data: 2010-11-18 21:44:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Nov 2010 20:47:54 +0000, Jerry1111 wrote:

    >Ja sie zastanawiam jak tam pole bedzie wygladac jak drut stalowy...

    Hm .. bardzo dobrze bedzie wygladac ?

    Az sie czasem zastanawialem jak to w zwyklym silniku wyglada - na
    przewod z pradem w polu magnetycznym sila jak wiadomo dziala, ale
    przeciez w zlobku wirnika pole jest male.

    J.