  • 1. Data: 2009-08-25 08:59:58
    Temat: Jak sprawdzic gniazdo COM ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Podejrzewam, że w lapku mogło paść gniazdo COM takie tradycyjne DB-9, ale nie wiem do
    końca, jak mam sprawdzic - nie działa mi jedno urzadzenie, które potrzebuje gniazda
    COM (przez przejściówkę na USB działa, więc nie jest to raczej wina urzadzenia).
    Mysz podłączona do COM (co prawda przez przejściówkę z PS2) też nie wywołuje ruchu na
    ekranie.

    Natomiast system (win2k) ten COM widzi jako com1 (oczywiście tylko przy włączeniu
    portu COM w BIOSie lapka) i mozna ustawiac parametry portu, sterownik itp.

    Jak mozna sprawdzić gniazdo COM - może jakoś miernikiem uniwersalnym, napięcia stałę
    lub zmienne czy oporności, wie ktos?
    JaC

  • 2. Data: 2009-08-25 09:43:47
    Temat: Re: Jak sprawdzic gniazdo COM ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    >
    > Jak mozna sprawdzić gniazdo COM - może jakoś miernikiem uniwersalnym, napięcia
    stałę lub zmienne czy oporności, wie ktos?
    Zasadniczo to można prosto. Choćby sprawdzić:
    - transmisję, zwierając piny 2 i 3, i robiąc jakiś test
    terminalem/konsolą na com - wszystko co wysyłasz powinieneś dostać z
    powrotem.
    - napięcia. Na części linii (np pin 2 lub 3, nie pamiętam) możesz się
    spodziewać napięć od 5 do 12v (lub -5 do -12v, zależnie od "lecącej
    transmisji) - zwykłym mierniczkiem za 7zl możesz zmierzyć. Niektóre
    bardzo biedne laptopy miewały "com niezgodny" który dawał ledwo 3-3,5v,
    z większością urządzeń to działać nie chce.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-08-25 13:04:26
    Od: kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>

    może się przyda:
    http://www.hardwarebook.info/Serial_%28PC_9%29

    BTW: bardzo fajna stronka - warto zapisać w ulubionych/zakładkach :)