-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!news.unit0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.
de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwi
nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pqdkjn$ld7$1@node1.news.atman.pl> <pqe7o4$79m$2@node1.news.atman.pl>
<pqj9pf$8ik$1@node1.news.atman.pl>
<7...@g...com>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sun, 28 Oct 2018 12:02:54 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <7...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 32
Message-ID: <5bd5976a$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1540724586 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 515 31.42.14.107:65240
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3083
X-Received-Body-CRC: 586292041
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642406
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-10-22 o 14:41, Zenek Kapelinder pisze:
> To sie jeszcze spytaj ktory paragraf z kodeksu upowaznia go do tego co powiedzial.
Kazdego obowiazuja tylko te znaki ktore ma na swojej drodze. Jak wie jakie sa na
innej to dokad sie na niej nie znajdzie musi o nich zapomniec. Znak ustap
pierwszenstwa jest bezwarunkowy, wolno wjechac jak nikt nie jedzie.
Bzdury piszesz. Wśród znaków drogowych dwa z nich są szczególne. Ich
kształt celowo jest innych niż wszystkich innych znaków, a to po to,
żeby były rozpoznawalne w każdych możliwych sytuacjach np. kiedy są
nieczytelne (zaśnieżone czy obdrapane). Można je rozpoznać zarówno od
przodu jak i od tyłu. Te znaki to "ustąp pierwszeństwa" oraz znak "stop".
Ponieważ znaki te są rozpoznawalne zarówno od przodu jak i od tyłu to
często droga z pierwszeństwem nie jest oznakowana stosownym znakiem
"droga z pierwszeństwem". Dotyczy to skrzyżowań dróg, które rzadko są
kontrolowane. Na takich drogach oznakowanie podwójne tzn. oznakowanie
znakami "droga z pierwszeństwem" oraz "ustąp pierwszeństwa" stwarzałoby
poważne, śmiertelne zagrożenie, bo w razie np. przewrócenia się czy
wandalizmu znaku "ustąp pierwszeństwa" lub "stop", doprowadzałoby do
wypadków.
Po to właśnie celowo w takich miejscach stawia się tylko i wyłącznie
znaki "ustąp pierwszeństwa" lub "stop", bo w razie ich przewrócenia czy
wandalizmu, kierowcy jadący z różnych kierunków mają nadal jasną i
czytelną sytuację.
Gdyby było tak jak piszesz, że tylko obowiązują znaki jakie się ma na
swojej drodze to każde skrzyżowanie oznakowane tylko i wyłącznie znakiem
"ustąp pierwszeństwa" czy znakiem "stop" stwarzałyby sytuacje patowe, bo
nadjeżdżający z prawej, mający ww znak musiałby ustąpić pierwszeństwa
nadjeżdżającemu z lewej, a ten z lewej musiałby ustąpić pierwszeństwa
nadjeżdżającemu z prawej. Po to wymyślono, aby znaki te były
rozpoznawalne także od tyłu.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.18 12:09 Mateusz Viste
- 28.10.18 12:58 Akarm
- 28.10.18 15:51 J.F.
- 28.10.18 15:59 t-1
- 28.10.18 19:00 Budzik
- 28.10.18 20:38 Robert Wańkowski
- 07.11.18 05:06 Pszemol
- 07.11.18 05:10 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML