  • 1. Data: 2022-12-15 09:48:42
    Temat: Jak sie psuja eneloopy?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mam już chyba z kilkanaście eneloopów AA i AAA, których nie naładuję oryginalną
    ładowarką Panasonica, bo zaraz wyskakuje błąd.
    Od czego eneloopy padają?
    Część mogła być w początkowym okresie życia nieco przeładowana (gdy ładowałem niby
    full automatem Ansmann energy 16 potrafił nie
    odłączać i zagrzać ogniwa), ale raczej nie wszystkie z nich.
    Kupiłem kolejną ładowarkę Panasonica tym razem BQ-CC65 zaślepiony jej folderowymi
    bajerami no i straszne g.. to jest jeszcze gorsze
    od poprzednich BQ-CC55 i BQ-CC16: pomimo funkcji "Refresh" nie da się odświeżyć
    żadnych problematycznych ogniw, bo od razu wyskakuje
    błąd (migający wykrzyknik na LCD ogniwa), i "tradycyjnie" dla Panasonica przy próbach
    ładowania nie-eneloopów (a np. Energizerów)
    też wyskakuje błąd przez co także nie da się ich naładować.

  • 2. Data: 2022-12-15 15:44:06
    Temat: Re: Jak sie psuja eneloopy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Dec 2022 09:48:42 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Mam już chyba z kilkanaście eneloopów AA i AAA, których nie naładuję oryginalną
    ładowarką Panasonica, bo zaraz wyskakuje błąd.
    > Od czego eneloopy padają?

    Ja swoje ladowalem tylko BC700, a te najstarsze ... chyba im opor
    wewnetrzny wzrasta, bo 700mA ladowania szybko sie konczy

> [...]

    próbach ładowania nie-eneloopów (a np. Energizerów)
    > też wyskakuje błąd przez co także nie da się ich naładować.

    O, a jak oni to zrobili?
    Poznac po charakterystyce sie chyba nie da, a przeciez nic wiecej w
    ogniwach nie ma ...

    J.

  • 3. Data: 2022-12-15 17:56:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Trzeba je zwidelcować. Bierzesz 2 widelce, naładowane zdrowe ogniwo i
    takie popsute. Zwierasz plusy i minusy ze sobą i doładowujesz to
    popsute, wtykasz do ładowarki i magicznie zaczyna działać.
    Nie trzeba używać widelców, ale akurat zawsze w kuchni ładuję to są pod
    ręką ;P

  • 4. Data: 2022-12-15 18:40:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 15 Dec 2022 17:56:35 +0100, Lisciasty wrote:
> [...]
    > popsute, wtykasz do ładowarki i magicznie zaczyna działać.
    > Nie trzeba używać widelców, ale akurat zawsze w kuchni ładuję to są pod

    Widelce to nieglupi pomysl, bo innymi przyrzadami troche ciezko :-)

    Ja sie BC-700 nauczylem zwierac drucikiem plusy dwoch ogniw.
    Minusy sa połączone w ladowarce.
    No ale choc jedno musi byc sprawne.

    Poza tym mam wrazenie, ze BC-700 potrafi podladowac takie ogniwo i
    ruszyc, ale trwa to godzinami ...

    J.

  • 5. Data: 2022-12-15 19:59:42
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 15/12/2022 16:56, Lisciasty wrote:
> [...]
    > popsute, wtykasz do ładowarki i magicznie zaczyna działać.
    > Nie trzeba używać widelców, ale akurat zawsze w kuchni ładuję to są pod

    Ja do tego mam zawsze pod ręką śrubokręty... :-)

  • 6. Data: 2022-12-15 21:15:01
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 15.12.2022 o 09:48, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > próbach ładowania nie-eneloopów (a np. Energizerów) też wyskakuje błąd
    > przez co także nie da się ich naładować.

    Mam Eneloopy od wielu lat, wszystkie działają. Ładowałem wyłącznie
    BC700, a jak ją diabli wzięli, kupiłem SkyRC.

    Paweł

  • 7. Data: 2022-12-16 16:31:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale jaki jest cel?
    Podładowanie słabszego uszkodzonego ogniwa?
    Nie odnosi skutku (podładowywanie Ansmannem, jednym automatem i do wyboru drugim
    manualnym który ładuje 5h/10h wszystko).
    Ładowarki Panasonica jak się uparły mrugać tak mrugają, co najwyżej nie po dwóch a po
    dwudziestu sekundach.
    No chyba że po widelcu czipy Gatesa przechodzą z ogniwa na ogniwo ;-).

    -----

  • 8. Data: 2022-12-16 17:21:51
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    po dwudziestu sekundach.
    > No chyba że po widelcu czipy Gatesa przechodzą z ogniwa na ogniwo ;-).

    I co? Dumasz jak rozwiązać problem?
    Opcje masz 2.
    1. o której pisałem tj. zewrzeć paskiem folii alu 4 kontakty i wsadzić 4 ogniwa do
    ładowania
    z czego 1 czy 2 ogniwa dupne.
    2. kupić nowe.

  • 9. Data: 2022-12-16 20:50:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W co wsadzić? W ładowarkę Panasonica? Po co, skoro mam szufladę innych ładowarek,
    które ładują "na głupa"? Nie chodzi o naładowanie,
    chodzi o to, żeby ładowarka Panasonica normalnie ładowała (bo teraz muszę żonglować
    kilkoma ładowarkami - chyba żeby przejść na
    jednego "głupa" dla wszystkich ogniw, co z kolei teoretycznie może zaszkodzić dobrym
    ogniwom).

    Niby można wyrzucić te gorsze ogniwa, ale np. w lampce rowerowej sprawdzają się, w
    zabawkach dla dzieci pewnie też, kłopot z
    ładowaniem jak wspomniałem (bo raczej nie padają parami ani czwórkami, lecz złośliwie
    trójkami lub pojedynczo ;)).
    I chcę znać przyczynę takiego padania eneloopów .

    -----

  • 10. Data: 2022-12-16 21:07:32
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...eduDOTpl>

    W dniu 16.12.2022 o 20:50, ąćęłńóśźż pisze:
    [...]
    > I chcę znać przyczynę takiego padania eneloopów .

    Chodzą słuchy, że szkodzi im spadanie na podłogę.

    P.P.