  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak się liczy CRC dla (x^24+4x^3+3x+1)
    Date: Tue, 15 Feb 2011 16:48:14 +0100

    news:eb4ll61bl5sg1lot4onaai1culjf0ja88e@4ax.com...

    > No wlasnie - cos mi to zbyt prosto wyglada.
    > CRC zwykle wymagalo przetwarzania po bicie, albo dosc skomplikowanych
    > programow z tablicami. Cos tu mocno uproscili.

    Dla crc16 Atmel przed laty w jakiejś nocie aplikacyjnej opisał pewien
    pośredni algorytm oparty na znanej matematycznej metodzie: "zauważmy że".
    Wyszło parę obliczeń bez przesuwania po bicie i bez tablic.
    Korzystając z bitu parzystości akumulatora dawało się bardzo szybko
    policzyć. W moich programach na PC korzystam z tej metody, choć znalezienie
    w C bitu parzystości jest chyba najbardziej pracochłonnym jej kawałkiem. Nie
    wrzucam z definicji kodu, ale jak ktoś zechce....
    Jednak to co jest tu wydaje się za proste, aby mogło być jakimś CRC. A może
    ten wielomian co jest w instrukcji jest prawdziwy i po jakichś "zauważmy że"
    sprowadza się do przedstawionego obliczenia. A ktoś nie świadomy całości
    widząc co jest brane do XOR uznał, że to jest ten wielomian. Widać, że się
    bardzo śpieszył, bo nie doliczył się nawet pozycji pierwszej jedynki.
    P.G.