  • Data: 2011-02-14 21:45:36
    Temat: Re: Jak się liczy CRC dla (x^24+4x^3+3x+1)
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-14 22:17 Mario napisał(a):

> [...]
    c8077.pdf
    [...]
    > Zobacz w źródłach freemodbus.

    Tyle że w dokumentacji Atmela jest błąd i w rzeczywistości CRC jest
    liczone wg bardziej powszechnego wzoru:

    x^19 + x^4 + x^3 + x^1 + 1

    http://www.avrfreaks.net/index.php?name=PNphpBB2&fil
    e=printview&t=29418

    /*
    * The Xmega manual Rev G lists the CRC Polynomial
    * as: x^24 + 4x3 + 3x +1.
    *
    * Based on some untested code supplied by avr(at)atmel.com,
    * I believe the correct Polynomial is:
    * x^19 + x^4 + x^3 + x^1 + 1
    *
    * At any rate after cleaning up their code issues, the following C
    * code generates the same values as the XMega 128A1 hardware.

    To by chyba zamykało problem. W okolicy tego wpisu na forum AVRFreaks
    jest podany link do źródeł funkcji obliczającej poprawnie CRC (tzn. z
    wynikiem identycznym jak ATxmega).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/