  • Data: 2015-12-14 18:17:01
    Temat: Re: Jak się dziś robi radio
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-13 o 23:24, JaNus pisze:

    > Tak się zastanawiam nad tanim radyjkiem, które posiadam: tak o 15%
    > większe od paczki papierosów. I próbuję zgadnąć, czy ono ma syntezę
    > częstotliwości, czy też nie. Bo z jednej strony ma wyświetlacz LCD, co
    > by wskazywało na konstrukcję cyfrową, ale z drugiej kręci się
    > potencjometrem, i to na pewno jest Pe-eRek, a nie jakiś zestaw
    > czujników, bo nie da się go obrócić więcej niż o (niecałe) 360 stopni.
    > No ale jeszcze ta ilość stacji, dostępnych w każdym zakresie, a tych
    > zakresów jest aż 9 (z czego 6 to fale średnie)... Czy więc jest ono
> [...]

    Były patenty co mierzyły częstotliwość heterodyny i odpowiednio
    odejmowały częstotliwość pośrednią, aby wyświetlić częstotliwość
    odbieraną. Te nie miały syntezy.
    Pewnie takie strojenie masz.

    Chociaż mam analogowy tuner sat, w którym częstotliwość (i inne
    parametry) ustawia się potencjometrem jednoobrotowym, ale potem napięcie
    z niego jest podawane na układ sterujący i syntezę. Gałką ustawia się
    częstotliwość z dokładnością do 5MHz, a przy zapisywaniu do pamięci
    układ dokładniej dostraja do nośnej. Przy kręceniu gałą na obrazie widać
    wyraźnie skoki częstotliwości.

    --
    Michał