  • 51. Data: 2022-03-07 18:56:49
    Temat: Re: Jak się dziś odbiera radio
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie masz żadnego wzmacniacza pod ręką? Ja używałem Bambino - wszystko
    > schowane w środku. Jak chcałem słuchać płyt, to diodę (tranzystor)
    > odpinałem.

    Ma być maksymalnie koszernie :)

    Rozważam też, np. zwijanie kondensatorów.
    Kto wie, może uda się kryształek kiedyś skombinować.

    Póki co czekam na cieplejsze dni aby antenę rozwiesić.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 52. Data: 2022-03-07 19:03:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Mar 2022 16:47:42 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie masz żadnego wzmacniacza pod ręką? Ja używałem Bambino - wszystko
    > schowane w środku. Jak chcałem słuchać płyt, to diodę (tranzystor) odpinałem.

    Mnie we Wroclawiu jakos zawsze sie łapała Wolna Europa czy jakas
    podobna wraża radiostacja ..

    J.

  • 53. Data: 2022-03-07 19:08:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 07 Mar 2022 18:56:49 +0100, jacek pozniak napisał(a):

    > Kto wie, może uda się kryształek kiedyś skombinować.

    Heh, kiedyś można było dostać galenę na kawałki w warsztacie na rogu
    Wodnej i Garbar w Poznaniu. Wiem, bo kupowałem. No, ale to było ponad 60
    lat temu...
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 54. Data: 2022-03-07 20:07:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan jacek pozniak napisał:

    > Ma być maksymalnie koszernie :)
    >
    > Rozważam też, np. zwijanie kondensatorów.
    > Kto wie, może uda się kryształek kiedyś skombinować.

    Wbrew pozorom dość łatwo skonstruować dobre słuchawki. Takie wedle
    starej szkoły. Duża cewka wysokomowa z magnesem trwałym w rdzeniu.
    Nad tym duża membrana ze stalowej blachy (w oryginale, teraz bym
    poeksperymentował z tworzywami sztucznymi i małym kawałkiem stali).
    Przestrzeń nad (lub pod) membraną połączona ze stetoskopem lekarskim.
    To ma bardzo dobrą sprawność, pożądaną w tym przypadku.

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2022-03-07 21:54:00
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2022-03-07 18:56, jacek pozniak wrote:
    (ciach)

    > Ma być maksymalnie koszernie :)
    >
    > Rozważam też, np. zwijanie kondensatorów.
    > Kto wie, może uda się kryształek kiedyś skombinować.

    Masz tu kanał z technologią przydatną po III WW
    https://www.youtube.com/user/TechnoblogCW/videos

    i koszernie też jest

    Włodek

  • 56. Data: 2022-03-07 23:20:09
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    wrote:

    > On 2022-03-07 18:56, jacek pozniak wrote:
    > (ciach)

    > Masz tu kanał z technologią przydatną po III WW
> [...]

    Bardzo ciekawe, choć trochę trąci perwersją. Ale kto wie, może ta wiedza
    pewnego dnia stanie się bardzo cenna.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 57. Data: 2022-03-07 23:21:56
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > Przestrzeń nad (lub pod) membraną połączona ze stetoskopem lekarskim.
    > To ma bardzo dobrą sprawność, pożądaną w tym przypadku.

    Coś podobnego miałem, tzn. taką jedną słuchawką z metalową membraną. Nie
    pamiętam ile omów to miało.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 58. Data: 2022-03-07 23:24:25
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Heh, kiedyś można było dostać galenę na kawałki w warsztacie na rogu
    > Wodnej i Garbar w Poznaniu. Wiem, bo kupowałem. No, ale to było ponad 60
    > lat temu...
    Moje wspomnienia z początków zainteresowań to max czterdzieści parę lat :)

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 59. Data: 2022-03-07 23:47:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan jacek pozniak napisał:

    > Coś podobnego miałem, tzn. taką jedną słuchawką z metalową membraną.
    > Nie pamiętam ile omów to miało.

    Słuchawka z metalową membraną to nic nadzwyczajnego, kiedyś wszystkie
    takie były. W telefonach stacjonarnych gdzieś do lat 70. Chyba 75 omów.
    Ale miałem też idenycznie skonstruowane wysokoomowe od jakiejś ruskiej
    radiostacji z czasów wojny. W opisanej wyżej zapomnianej idei chodzi
    o co innego -- przetwornik jest stacjonarny, duży, a właściwe słuchawki
    mają gumianą rurkę zamiast kabelka. Poza wysoką sprawnością ma to taką
    zaletę, że nadaje się do beztransformatorowych wzmacniaczy lampowych.
    Nie trzeba się bać, że napięcie anodowe kogoś grzmotnie w ucho.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2022-03-08 00:17:27
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 07/03/2022 22:47, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > zaletę, że nadaje się do beztransformatorowych wzmacniaczy lampowych.
    > Nie trzeba się bać, że napięcie anodowe kogoś grzmotnie w ucho.

    Wkładka W66 miała coś koło 300 omów. W tonsilu jeszcze do dostania :-)

    https://www.skleptonsil.pl/w-66-s,id732.html