  • 11. Data: 2010-08-03 15:45:31
    Temat: Re: Jak przeliczyć 4:3 na panoramę?
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-08-03 15:12, Janeo pisze:
    > Cześć,
    > Czy ktoś wie, czy istnieje jakiś przelicznik (kalkularor) albo coś, co
    > by mogło pokazać odpowiednik 4:3 w panoramie 16:9? - mam na myśli
    > wysokość ekranu.
    > Chodzi o to, żeby oglądając w TV panoramicznym rozmiar 4:3 nie mieć
    > mniejszego w wymiarze wysokości prostokąta ekranu, niż się miało.
    > (np. odpowiednikiem 15" w panoramie 16:9 będzie 21". Do tego doszedłem
    > sam mierząc... A co z innymi?)

    Narysowałem to kilka lat temu ... ale nadal jest aktualne :-)
    http://ansibl.com/16-9_vs_4-3.jpg

    Tomy M.

  • 12. Data: 2010-08-04 07:24:49
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 3 Sie, 15:53, "Cavallino" <c...@k...pl>
    wrote:
    > Może zrezygnuj z usenetu w takiej sytuacji?
    > Każemu będzie prościej.
    DZIECIAKU, nie odpowiedziales na apel bez pomocy, a w zamian masz
    'amicje' pouczac.
    Wiec jak nie chcesz narazic sie na kurwamacie - musze to powiedziec -
    morda w kubel.
    Najpierw troche kultury, a poki co jak tej kultury nie masz, ty won z
    usenetu, ty tu jestes o niebo krocej.

    On 3 Sie, 17:45, "Tomy M." <t...@a...com> wrote:
    > Narysowałem to kilka lat temu ... ale nadal jest aktualne
    :-)http://ansibl.com/16-9_vs_4-3.jpg
    Dzieki Tomy M. - ale już znalazlem przelicznik automatyczny wszystkich
    rozmiarow w ta i z powrotem :-).

  • 13. Data: 2010-08-04 07:32:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Janeo" <j...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >morda w kubel.
    >Najpierw troche kultury, a poki co jak tej kultury nie masz, ty won z
    >usenetu, ty tu jestes o niebo krocej.

    ROTFL !!!

    I PLONK.

  • 14. Data: 2010-08-04 08:34:05
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-08-04 09:24, Janeo pisze:

    :-)http://ansibl.com/16-9_vs_4-3.jpg
    > Dzieki Tomy M. - ale już znalazlem przelicznik automatyczny wszystkich
    > rozmiarow w ta i z powrotem :-).

    Spoko, ten rysunek służy do pokazania jak się mają
    te formaty do siebie tak na chłopski rozum.

    Tomy M.

  • 15. Data: 2010-08-04 08:59:01
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 4 Aug 2010 00:24:49 -0700 (PDT), Janeo <j...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >morda w kubel.
    >Najpierw troche kultury, a poki co jak tej kultury nie masz, ty won z

    Plonk.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 16. Data: 2010-08-13 16:03:44
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Janeo" napisał:

    > Czy ktoś wie, czy istnieje jakiś przelicznik (kalkularor) albo coś, co
    > by mogło pokazać odpowiednik 4:3 w panoramie 16:9? - mam na myśli
    > wysokość ekranu.

    Ja zrobiłem formułki w Excelu. Jest kilka możliwości. Najbardziej dla mnie
    przydatna jest opcja podająca wymiary boków po wpisaniu przekątnej.

    Remek

  • 17. Data: 2010-08-14 08:54:48
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 13.08.2010 Remek <b...@t...pl> napisał/a:

    > Ja zrobiłem formułki w Excelu. Jest kilka możliwości. Najbardziej dla mnie
    > przydatna jest opcja podająca wymiary boków po wpisaniu przekątnej.

    A to już nie wystarczy kupić większy niż ma sąsiad, żeby było ok? ;)
    Teraz tv i tak są znacznie większe niż kiedyś, 21, 24" w crt to były takie
    typówki, 32" to był grzmot o głębokości 1m.
    W 4:3 to lecą gadające głowy, to po co Ci jakaś wielka płachta, a na filmy
    masz i tak więcej niż w 4:3 z górnym i dolnym marginesem.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".