-
Data: 2015-03-11 00:05:56
Temat: Re: Jak policja mierzyła Hołowczycowi prędkość
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2015-03-10 22:38, Axel wrote:
>> Myślę, że rajdowcy rzeczywiście mają szansę lepiej sobie poradzić w
>> _identycznej_ sytuacji od cywilnego kierowcy.
>
> Przede wszystkim w sytuacjach podbramkowych...
Ta bardzo prawdopodobne, że poradziłby sobie lepiej (jeśli wogóle dałaby
się coś zrobić, o czym póżniej). Tyle że moim zdaniem przeciętny cywil
by do _identycznej_ sytuacji nie doprowadził, bo by po prostu bał się
tak zapierdaleć. Ktoś tu podawał listę RIPów wśród rajdowców. Średnia w
Polsce to 8,5 na 100 000. Mam podejrzenie, że rajdowcy są
nadreprezentowani:(
> Jak tak jeżdżę ostatnio po Polsce, to mam wrażenie, że rajdowcy (w
> odróżnieniu od "rajdowców") są najmniejszym problemem na drogach.
Na pewno - jest ich po prostu mało.
BTW - miałem sąsiada co szkoli ludzi do "rajdowej" jazdy. I powiedział
mi tak:
Chcesz jeżdzić bezpiecznie:
- jedź przewidywalnie,
- jak zacznie cię bujać, to kręć kierownicą 2 razy mniej niż ci się wydaje,
- jak chcesz się zatrzymać a masz ABS, to depcz do oporu,
- pamietaj, ze w tym kraju 99% mężczyzn uważa, że jeżdzi znacznie lepiej
niż średnia, więc ktoś musi się w tym mylić;)
- I (nomen omen) Hołowczyc nie da rady, jak nie będzie miał miejsca na
manewr.
I tak mi się wydaje, że po jednojezniowej krajówce przy 160-180 po
prostu miejsca nie ma - i tyle. Hołek też będzie dupa. Nie bądź pan
głąb, fizyki nie oszukasz. Czas płynie dla wszystkich jednakowo, energia
też ma w dupie, kto za kierownicą siedzi.
> Najbardziej mnie ostatnio fascynuje to, że na drogach, gdzie są
> ograniczenia do 100km/h (i poniżej), dopuszczalną przekracza z 80%
> kierowców, a na drogach ekspresowych i autostradach 80% jedzie poniżej
> dopuszczalnej, i to często sporo niżej (procenty nie pochodzą z żadnych
> badań statystycznych i mogą być obarczone sporym błędem :-)
Wydaje mi się, ze twoje obserwacje są prawidłowe. Pewnie wynika to z
faktu, że przeciętny samochód w Polsce to się komfortowo (i skutecznie w
sensie utrzymania prędkości) prowadzi do 120-130. Czyli akurat tak żeby
przekroczyć na krajówce, ale blokować lewy pas na autostradzie:P
> A wracając do Hołka - my jako kierowcy, powinniśmy tu rozróżnić dwie
> sprawy - jedną, to jego odpowiedzialność za przekroczenie prędkości i
> drugą - odpowiedzialność policjantów za próbę zafałszowania pomiaru
> (jeśli taka miała miejsce). I powinno nam zależeć na rzetelnym
> wyjaśnieniu przed sądem, jak to było. Bo każdy z nas może się kiedyś
> dowiedzieć, że jechał 30, albo 50km/h więcej, niż jechał...
Tego nik nie kwestionouje.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.15 00:59 re
- 11.03.15 05:59 Budzik
- 11.03.15 05:59 Budzik
- 11.03.15 05:59 Budzik
- 11.03.15 06:00 Budzik
- 11.03.15 06:00 Budzik
- 11.03.15 09:47 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 11.03.15 09:50 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 11.03.15 09:55 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 11.03.15 10:59 Budzik
- 11.03.15 10:59 Budzik
- 11.03.15 10:59 Budzik
- 11.03.15 12:17 Ghost
- 11.03.15 12:26 Maciek
- 11.03.15 13:10 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=