  • Data: 2009-09-02 14:08:47
    Temat: Re: Jak oszukac DVI?
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel O'Pajak pisze:
    > Jak monitor "pojdzie spac", albo przelacze go na inne zrodlo, to potem
    > nie chce wstac. Problem jest z karta (ATIx550) a wlasciwie z jej
    > driverami (kazdym jakie sa dostepne), ktora chcialbym oszukac, ze ma
    > caly czas monitor podlaczony. Patrze sobie na to zlacze DVI i jakos
    > zaden pin mi sie nie widzi jako odpowiedzialny za rozpoznawanie
    > obecnosci monitora. Jest cos takiego? Da sie to jakos rozwiazac w sposob
    > inny niz kupno innej karty?
    Inna karta ci nic nie da. Monitor jest wykrywany za pomocą DDC
    (obecności i2c na drugim końcu). DDC data/clock = i2c tak na prawdę, po
    drugiej stronie wisi eepromo-podobne coś. Może by zasymulować
    podłączając eeprom 24c16 z odpowiednią zawartością?
    http://www.hardwarebook.info/Digital_Visual_Interfac
    e_%28DVI%29
    Możesz spróbować zupełnie to usunąć, i wymusić wykrycie monitora przez
    driver ręcznie (na stałe ustawiony typ, rozdzielczości itp).

    Teoretycznie pin 16 mógbły być wykorzystywany, ale nie jest...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173