  • 21. Data: 2014-02-05 14:20:28
    Temat: Re: Jak oszczedzac akumulatory w UPS-ach?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Nadal nie uważam, żeby to był najlepszy pomysł dla akumulatorów kwasowych :-o

    -----

  • 22. Data: 2014-02-05 14:33:43
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nadal nie uważam, żeby to był najlepszy pomysł dla akumulatorów kwasowych
    > :-o

    A to dziwne, skoro wytrzymały mi 10 lat.
    Wymieniłem je, bo podtrzymywały zasilanie około 5-7 minut,
    zamiast ponad 35 przez kilka lat na początku (przy włączonym
    telewizorze i wzmacniaczu).
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 23. Data: 2014-02-05 17:04:42
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mnie się wydaje, że konfabulujesz ;-))

    -----

  • 24. Data: 2014-02-06 09:05:57
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    > Mnie się wydaje, że konfabulujesz ;-))

    Nie mam takiej potrzeby.
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 25. Data: 2014-02-06 18:21:10
    Od: walker <m...@g...com>

    On 02/01/2014 03:06 PM, 666 wrote:
    > Mam ups-y na wewnętrzne 24 volt (dwa aku 2x12V), parę sztuk, każde
    > wydłużenie wymiany aku o powiedzmy rok mile widziane.
    > Braków napięcia w instalacji 230V właściwie nie ma, ups-y muszą być z
    > powodu pewnych wymagań "urzędowych".
    > Są sposoby na jak najdłuższe zachowanie jakości aku?

    oczywiscie, aby akumulatory sie nie zuzywaly nalezy upsy wymienic na
    zasilacz buforowy 13.8V

  • 26. Data: 2014-04-07 21:58:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-01 20:33, Irokez pisze:

> [...]
    > We wszystkich trzech przypadkach rozszczelniły się oba akumulatory na
    > minusowej (czarnej) klemie, w wyniku czego rozpuściło do konsystencji
    > plasteliny z jednej strony bezpieczniki łączące oba ogniwa, z drugiej
    > dużo mniej ale zżarło przyłącze.
    > Wszystkie akumulatory wymienione w tym samym czasie, kupione w tym
    > samym czasie u jednego dużego dostawcy na rynek IT, trzy identyczne
    > modele UPS w podobnej konfiguracji obciążenia, każdy w swojej
    > klimatyzowanej szafie Rittala.
    > Czy jest sens płacić więc ponad 400zł za oryginały?

    Dziś wymieniłem po 20 miesiącach kolejny pakiet RBC7 w kolejnej z pięciu
    szaf. Spuchły i trzymały pojedyncze sekundy.
    Nie rozszczelniły się tym razem.
    Po rozcięciu pokazało się że są to akumulatory znanej wszystkim
    firmy"Kung Long Batteries WP18-12"
    Wszedłem do naszego dostawcy i widzę ponad 700zł brutto za RBC7.
    Podziękował, nie dam się już nabrać na "oryginalne lepsze". Zamawiam w
    sklepie internetowym CSB GP12170 po 150zł/szt oraz trochę taśmy
    dwustronnie klejącej piankowej. Osprzęt zdemontowałem ze starego.

    Irokez