  • 11. Data: 2014-02-03 13:23:37
    Temat: Re: Jak oszczedzac akumulatory w UPS-ach?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ma, wentylator jest umieszczony z tyłu obudowy w górnej części (jak w obudowach
    mini-tower).

    Fan:
    The fan cools the UPS's internal components.
    It operates only when the UPS is in battery backup mode, is charging its batteries or
    is carrying a heavy electrical load.

    -----

  • 12. Data: 2014-02-03 18:07:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-02 08:36, 666 pisze:
    > No właśnie, to by było kolejne pytanie:
    > Czy kupować najtańsze (lub prawie najtańsze) aku?

    Tak, kupuję CSB sobie prywatnie.
    Po własnych doświadczeniach z kilkunastoma UPS'ami APC nic mnie nie
    przekona do wyższości tak zwanych "oryginalnych" APC RBC2 czy zestawu
    RBC7 nad jakimkolwiek średniej półki akumulatorem kupionym w zwykłym
    sklepie. Toż to śmiech i porażka żeby 1,5 roku i 6 ogniw poszło się
    kochać w taki sposób. Nic mnie też nie przekona do zakupu nowego APC
    BackUPS. Padają u mnie CS500 po około 2-3 latach pracy. Wywaliłem ich
    już kilka. Padają w nich przetwornice (puchną kondensatory na pierwotnej
    stronie co ciekawe) i przestaje ładować wtedy akumulator na końcu
    wyłączając się. Odbija im też w ten sposób że samoistnie przechodzą na
    podtrzymanie bateryjne mimo że nic się nie dzieje na sieci i wyłączają
    komputer. Albo mam też taki w którym padła komunikacja USB. Podłączyłem
    go tam, gdzie mi na tym nie zależy. Mają się nijak do serii Smart.
    Cenowo niestety to też widać.
    Dlatego w/g mnie lepiej używanego Smarta z Aledrogo kupić niż nowego
    Back. Tylko Smart wyłączony panelem z przodu ciągnie prąd na swoje
    potrzeby. W moim domowym Smart 1000 około 20 Wat.

    Irokez

  • 13. Data: 2014-02-03 18:18:27
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-02-02 16:19, BartekK pisze:
    > Tylko Smart wyłączony panelem z przodu ciągnie prąd na swoje potrzeby. W
    > moim domowym Smart 1000 około 20 Wat.
    Te starsze - typu http://www.itholix.com/images/thumbs/0003669.jpeg (z
    diodkami led) faktycznie ciągnęły ciągle i ładnie.
    Te nowsze - z lcd
    http://image.ceneo.pl/data/products/8574893/i-apc-sm
    art-ups-750va-smt750i.jpg
    - w idle ciągnie ledwo 2.5-2.7W (zakładając że akurat nie ładuje
    akumulatorów po pracy na baterii chwile wcześniej).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2014-02-03 18:57:37
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-03 18:18, BartekK pisze:
> [...]
    > - w idle ciągnie ledwo 2.5-2.7W (zakładając że akurat nie ładuje
    > akumulatorów po pracy na baterii chwile wcześniej).

    Jak masz fundusze na nowy...
    Ten nowy kupowałem rok temu to okolice 2500zł kosztowała wersja SMC1500.
    Te starsze kupisz używane za śmieszne pieniądze z nawiązką
    rekompensujące 15W różnicy.
    Mam jeszcze takiego w białej obudowie SU1000INET.
    W piwnicy gdzieś się wala do niego moduł Ethernet do zdalnego
    zarządzania/informowania po SMTP.

  • 15. Data: 2014-02-04 10:44:30
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam ups-y na wewnętrzne 24 volt (dwa aku 2x12V), parę sztuk, każde
    > wydłużenie wymiany aku o powiedzmy rok mile widziane.
    > Braków napięcia w instalacji 230V właściwie nie ma, ups-y muszą być z
    > powodu pewnych wymagań "urzędowych".
    > Są sposoby na jak najdłuższe zachowanie jakości aku?

    W domu mam Fideltronika 650 Pro, kupionego w 1997 roku.
    Raz już wymieniałem w nim 2 akumulatory w 2007 roku na CSB.
    10 lat. Jakie były oryginalne? Nie pamiętam.
    Następna wymiana za kilka lat.

    W każdym razie zabezpiecza mi zestaw TV-dekoder-kino domowe
    i zestaw komputerowy.
    Raz na miesiąc rozładowuję akumulatory do zera, aż zacznie UPS
    piszczeć ciągłym sygnałem.
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 16. Data: 2014-02-04 23:37:25
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    W dniu 2014-02-04 10:44, Mrzafka pisze:

    > W domu mam Fideltronika 650 Pro, kupionego w 1997 roku.
    > W każdym razie zabezpiecza mi zestaw TV-dekoder-kino domowe [...]

    Ależ Ty musisz być uzależniony od tych reklam ;-)

    Leo

  • 17. Data: 2014-02-05 01:28:44
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    > Raz już wymieniałem w nim 2 akumulatory w 2007 roku na CSB.
    > 10 lat. Jakie były oryginalne? Nie pamiętam.

    Polskie UPSy są całkiem niezłe sprzętowo, mają tylko kiepskie
    oprogramowanie do zarządzania (a przynajmniej miały 5-6 lat temu,
    później nie weryfikowałem) Mam obecnie EVER Sinline 1200, mam go bardzo
    długo, teraz po drugiej wymianie padły mi akumulatory - wytrzymały
    jakieś 4-5 lat dokładnie nie pamiętam, oryginalne też gdzieś tyle.

  • 18. Data: 2014-02-05 08:07:11
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Czlyli robisz wszystko, czego nie powinno się robić (nagłe głębokie rozładowanie
    maksymalnym prądem, rozładowanie do zera
    akumulatora kwasowego).
    Dziwne.

    -----

  • 19. Data: 2014-02-05 12:33:33
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    > Czlyli robisz wszystko, czego nie powinno się robić (nagłe głębokie
    > rozładowanie maksymalnym prądem, rozładowanie do zera akumulatora
    > kwasowego).
    > Dziwne.

    Źle mnie zrozumiałeś. Do zera, czyli do momentu, kiedy UPS
    zacznie piszczeć ciągłym sygnałem.
    A to nie jest zero pojemności, gdyż elektronika zabezpiecza
    akumulatory przed pełnym/całkowitym rozładowaniem.
    --
    Mrzafka
    m...@d...com.pl

  • 20. Data: 2014-02-05 12:34:23
    Od: "Mrzafka" <m...@d...com.pl>

    Użytkownik "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com> napisał
    w wiadomości news:lcrqui$q7c$2@mx1.internetia.pl...

    > Ależ Ty musisz być uzależniony od tych reklam ;-)
    >
    > Leo

    Od jakich? Bo nie kojarzę.
    --
    Mrzafka