-
1. Data: 2011-05-20 05:58:10
Temat: Jak oprogramować GPU ?
Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>
Zwykle programujemy główny procesor ale nowoczesne karty graficzne jak
ATI Radeon(TM) HD 5970 mają moc przy które dwugigahercowy 64-bitowy
dwurdzeniowy procesor jest żółwiem.
Czy rysowanie napisów za pomocą TextOut odbywa się przy użyciu karty
graficznej?
Słyszałem coś o OpenCL.A jak to jest ze zwykłymi kartami zintegrowanymi
jak NVIDIA GeForce?
-
2. Data: 2011-05-20 12:09:03
Temat: Re: Jak oprogramować GPU ?
Od: "MarlonB" <z...@w...kon>
Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
news:ir4vtc$qeb$1@news.onet.pl...
> Zwykle programujemy główny procesor ale nowoczesne karty graficzne jak ATI
> Radeon(TM) HD 5970 mają moc przy które dwugigahercowy 64-bitowy dwurdzeniowy
> procesor jest żółwiem.
> Czy rysowanie napisów za pomocą TextOut odbywa się przy użyciu karty
> graficznej?
> Słyszałem coś o OpenCL.A jak to jest ze zwykłymi kartami zintegrowanymi
> jak NVIDIA GeForce?
Zależy czy karta obsługuje CUDA/OpenCL. Żeby sprawę uporządkować, to masz
kilka opcji. Masz Ati i GeForca. AMD ma swoje Ati Stream, a NVIDIA swoje
CUDA. Są to dwa systemy, które udostępniają swoje API. Ponad te dwa systemy
jest OpenCL, które też ma swoje API. Czyli możesz pisać w:
- CUDA (niski poziom, tylko GeForce)
- Ati Stream (niski poziom, tylko Ati)
- OpenCL (wysoki poziom, obojętnie)
Pozdrawiam.
M.
-
3. Data: 2011-05-20 15:55:04
Temat: Re: Jak oprogramować GPU ?
Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
Borneq <b...@a...hidden.pl> napisał(a):
> Zwykle programujemy gĹĂłwny procesor ale nowoczesne karty graficzne jak
> ATI Radeon⢠HD 5970 majÄ moc przy ktĂłre dwugigahercowy 64-bitowy
> dwurdzeniowy procesor jest şóĹwiem.
> Czy rysowanie napisĂłw za pomocÄ TextOut odbywa siÄ przy uĹźyciu karty
> graficznej?
dobre pytanie, slabo sie na tym znam i z reguly nie moge sie polapac
'co' jest w pamieci karty a co w ramie i po ktorej stronie
dziala jakie api- wydaje mi sie ze moze jednak konteksty okienek
siedza raczej w pamieci karty graficznej, o tyle mam nadziej ze
jest jakies api ktore rysuje fonty 'po tamtej stronie'
> SĹyszaĹem coĹ o OpenCL.A jak to jest ze zwykĹymi kartami zintegrowanymi
> jak NVIDIA GeForce?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2011-05-20 17:37:56
Temat: Re: Jak oprogramować GPU ?
Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>
W dniu 2011-05-20 14:09, MarlonB pisze:
> - CUDA (niski poziom, tylko GeForce)
> - Ati Stream (niski poziom, tylko Ati)
> - OpenCL (wysoki poziom, obojętnie)
To znaczy że warto pisać raczej w OpenCL pomijając tamte dwa, czy też na
niskim poziomie kod może być bardziej wydajny?
-
5. Data: 2011-05-23 06:16:53
Temat: Re: Jak oprogramować GPU ?
Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>
Dnia 20-05-2011 o 07:58:10 Borneq <b...@a...hidden.pl> napisał(a):
> Zwykle programujemy główny procesor ale nowoczesne karty graficzne jak
> ATI Radeon(TM) HD 5970 mają moc przy które dwugigahercowy 64-bitowy
> dwurdzeniowy procesor jest żółwiem.
> Czy rysowanie napisów za pomocą TextOut odbywa się przy użyciu karty
> graficznej?
Karta graficzna ma architekturę SIMD, co umożliwia pisanie na nią
oprogramowania wykonującego tą samą operację (Single Instruction) na
każdym elemencie paczki danych (Multiple Data). Stąd też
najpopularniejszym przykładem wykorzystania mocy obliczeniowej GPU jest
sześcian wypełniony piłeczkami (wraz z fizyką) lub symulator oddziaływania
grawitacyjnego n planet.
> Słyszałem coś o OpenCL.A jak to jest ze zwykłymi kartami zintegrowanymi
> jak NVIDIA GeForce?
Proponuję zainteresować się Direct Compute. Jest obecny w nieco okrojonej
wersji w DirectX 10.1 i w całkiem wypasionej wersji w DirectX 11, będąc
jednocześnie niezależnym od platformy (wystarczy dowolna karta zgodna z DX
10/11).
Pozdrawiam -- Spook.
--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
-
6. Data: 2011-05-23 09:22:39
Temat: Re: Jak oprogramować GPU ?
Od: "MarlonB" <z...@w...kon>
Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
news:ir68te$u7m$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-05-20 14:09, MarlonB pisze:
>> - CUDA (niski poziom, tylko GeForce)
>> - Ati Stream (niski poziom, tylko Ati)
>> - OpenCL (wysoki poziom, obojętnie)
>
> To znaczy że warto pisać raczej w OpenCL pomijając tamte dwa, czy też na
> niskim poziomie kod może być bardziej wydajny?
Warto pisać w OpenCL, tak długo, jak Cie nie ogranicza. Na niższym poziomie
jest trudniej, bardziej specyficzniej w kierunku danej architektury i
oczywiście bardziej elastyczniej. Warto wspomnieć, że OpenCL rozwija się też
wolniej, niż Cuda i Ati Stream.
Kwestia dobrego zaplanowania co konkretnie chcesz robić i czy OpenCL
wystarczy.
Pozdrawiam.
M.