    From: pawel2420 <z...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak odlutować tranzystor ?
    Date: Wed, 18 Dec 2013 09:36:17 +0100

    > Raczej zastosować obie te metody na raz. :-)
    > Obciąć mu delikatnie nóżki, płytę zamocować i od dołu podgrzać ciepłym
    > powietrzem do temperatury "bezpiecznej". W zależności od tego co
    > zamontowane na płycie pojęcie temperatury "bezpiecznej" jest bardzo płynne.
    > W zależności od otoczenia tego elementu użyć od góry ciepłego powietrza
    > lub lutownicy do rynien...

    Jak już napisałem wcześniej to nie jest klasyczna płytka. Jest ona
    wykonana z laminatu z grubym aluminiowym (5 mm) podłożem . W czasie
    normalnej pracy tranzystor teoretycznie może do niego przekazać 200W
    mocy. Pole lutownicze i blaszka w tranzystorze wystają zaledwie na 2mm.
    Nie ma więc do czego przyłożyć tej przysłowiowej lutownicy do rynien.
    Dysponuję piecem do SMD. Nie wiem jednak czy kolejne zagrzanie całości
    nie spowoduje odpadnięcia laminatu od aluminium.

    Paweł