eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak liczyć pojemność silnikaRe: Jak liczyć pojemność silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-out.readnews.c
    om!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.
    neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Jak liczyć pojemność silnika
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <527d9262$0$2283$65785112@news.neostrada.pl>
    <o0fecdwbaft2$.1dkw9rwtdhsl9.dlg@40tude.net>
    <527e3187$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 9 Nov 2013 15:17:40 +0100
    Message-ID: <shmdba1phi9m$.kvzqar364fvy$.dlg@40tude.net>
    Lines: 35
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.141.188
    X-Trace: 1384006662 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2296 83.11.141.188:59359
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2510328
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 09 Nov 2013 13:58:49 +0100, sqlwiel napisał(a):

    > A teraz pytanie, zechciej się odnieść, a najlepiej odeślij do jakichś
    > obrazków:
    > Charakterystyki silników (np moc lub sprawność w zal. od obrotów) nie
    > uwzględniają otwarcia przepustnicy. Tę samą moc można uzyskać przy
    > dużych obrotach i mniejszym otwarciu przepustnicy oraz przy mniejszych
    > obrotach i dużym otwarciu przepustnicy (podobna ilość paliwa pójdzie z
    > dymem, z zastrz. powyższych dywagacji). Jakie charakterystyki, czy inne
    > parametry pozwolą to zobrazować i "pojąć"?

    Tak jak napisał J.F.

    Ja bym jeszcze dodał przykład żeby sobie to łatwiej wyobrazić.

    Bo maksymalna sprawność silnika przy przykładowych 3800 o której mówiłeś to
    jest, ale w warunkach dużego obciązenia silnika.

    W warunkach minimalnego obciążenia (bieg jałowy) z kolei ta maksymalna
    sprawność wypadnie przy 600rpm (bo silnik na postoju pali najmniej przy
    obrotach bigu jałowego).

    Jadąc ze stałą, niewielką prędkością jesteś gdzieś pomiędzy zerowym, a
    dużym obciążeniem (bliżej tego zerowego), no i obroty maksymalnej
    sprawności dla niewielkiego obciążenia wypadają dość nisko.

    Wyliczenie tego teoretycznie byłoby nawet możliwe, ale pewnie nie masz
    wykresu sprawność/obciążenie/obroty dla swojego silnika.
    Do tego potrzebne jest zestopniowanie przełożeń napędu i można wszystko
    policzyć.

    Ogólnie to wychodzi że najoszczędniej ze stałą prędkością jechać na tym
    biegu na którym silnik ma najniższe rozsądne oboty... Przy czym oczywiście
    pozostaje pytanie o to ile są te "rozsądne" obroty.
    Przyspieszać z kolei należy z redukcją i dynamicznie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: