  • 21. Data: 2010-05-06 19:55:02
    Temat: Re: Jak jest z bezpieczeństwem przeglądarek?
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** William Bonawentura <n...@i...pl> wrote:

    > IMHO raport średniego / maksymalnego czasu reakcji na ujawniony błąd
    > bezpieczeństwa jest rzeczą jak najbardziej mierzalną i nie ma tu miejsca na
    > marketing.

    Tak ale zakładasz tutaj full disclosure - to z automatu dotyczy otwartego
    oprogramowania (po prostu wszystko jest jak na dłoni w jakiejś Bugzilli)
    podczas gdy w przypadku oprogramowania zamkniętego o niektórych lukach nie
    będzie publicznie dostępnych informacji.

    Nie imputuję tutaj nikomu takich praktyk ;) wykazuję jedynie potencjalny błąd w
    metodyce.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 22. Data: 2010-05-06 19:57:06
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Colin <c...@c...tk> wrote:

    > Na pewno nie,

    Nie powinieneś się wypowiadać tak kategorycznie...

    > bo przecież aktualizacje IE8 są raz w miesiącu, a nie natychmiast po
    > znalezieniu błędu.

    ...gdyż nie masz pojęcia o czym piszesz tzn. piszesz nieprawdę. Krytyczne
    poprawki mogą (i zdarzało się) być publikowanie poza miesięcznym cyklem.

    Poza tym wszystko zależy od wymagań - np. Firefox dla środowisk korporacyjnych
    to jest jakiś śmiech na sali - brak centralnego zarządzania, dystrybucji
    polityk, certyfikatów itd. (tak wiem są jakieś niedorobione metody obchodzące
    to).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 23. Data: 2010-05-06 22:08:32
    Od: Colin <c...@c...tk>

    On 2010.05.06 21:57, Konrad Kosmowski wrote:
    > ...gdyż nie masz pojęcia o czym piszesz tzn. piszesz nieprawdę. Krytyczne
    > poprawki mogą (i zdarzało się) być publikowanie poza miesięcznym cyklem.

    Słowem kluczowym jest tutaj "mogą". Bardzo często nie są.
    No ale ty zawsze wychwalasz Microsoft.

    > Poza tym wszystko zależy od wymagań

    Bezpieczeństwo przeglądarka nie zależy od wymagań.

  • 24. Data: 2010-05-06 22:09:35
    Od: Colin <c...@c...tk>

> [...]
    > poprawki mogą (i zdarzało się) być publikowanie poza miesięcznym cyklem.

    Słowem kluczowym jest tutaj "mogą". Bardzo często nie są.

    Bezpieczeństwo przeglądarki nie zależy od wymagań.

  • 25. Data: 2010-05-06 22:41:19
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Colin <c...@c...tk> wrote:

    > Słowem kluczowym jest tutaj "mogą". Bardzo często nie są.

    Słowem kluczowym jest, że piszesz nieprawdę. Jeżeli sytuacja tego wymaga to
    poprawki są publikowane poza miesięcznym cyklem. Tak więc cały Twój argument
    pada.

    > No ale ty zawsze wychwalasz Microsoft.

    O tak. :> Chyba nowy tutaj jesteś. Ja po prostu jestem zdania, że z wiodących
    przeglądarek zasadniczo NIE MA takiej, która by miała na tym polu istotną
    przewagę. Oraz ani MSIE ani Fx bym nie stawiał tutaj za wzory (modulo, że MSIE
    pojawiają się nowe rozwiązania na nowych Windows, których w Mozilli nie ma w
    imię wsparcia wielu platform).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 26. Data: 2010-05-07 18:32:22
    Od: Roman Dobosz <g...@s...pl>

    On Thu, 6 May 2010 21:57:06 +0200
    Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:

> [...]
    > polityk, certyfikatów itd. (tak wiem są jakieś niedorobione metody obchodzące

    Z tymm że IE dla środowisk korporacyjnych wraz z ciągnącym się smrodem
    aplikacji pisanych wyłącznie pod misia to teraz przecudowna kula u
    nogi. Nie dziwi więc niewiarygodna wręcz popularność misia 6 w tych
    onych korporacjach... Nie jest to więc wyłącznie bynajmniej kwestią
    zarządzalnia sensu stricto.

    --
    -^- _ coś tam w tle sobie gra, np:
    _ /O)_\// Velvet Acid Christ - eeeeaaahhrrgg

  • 27. Data: 2010-05-07 21:49:33
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Roman Dobosz <g...@s...pl> wrote:

    > Z tymm że IE dla środowisk korporacyjnych wraz z ciągnącym się smrodem
    > aplikacji pisanych wyłącznie pod misia

    Bo Ty chyba nigdy nie pisałeś takiej aplikacji - pisze się jak najtaniej czyli
    akurat w środowisku w którym masz kontrolę nad tym jaka będzie przeglądarka
    możesz sobie folgować w temacie.

    > to teraz przecudowna kula u nogi.

    Ty nie wiesz o czym mówisz - w środowiskach korporacyjnych nie istnieje nic
    poza MSIE do wewnętrznych aplikacji. Właśnie ze względu na możliwość centralnej
    administracji klientem.

    Po prostu idź sobie do byle banku czy np. filii, gdzie wykorzystuje się
    aplikacje webowe jako interfejsy systemów biznesowych - praktycznie nigdzie nie
    uświadczysz nic innego niż MSIE.

    > Nie dziwi więc niewiarygodna wręcz popularność misia 6

    To raczej wynika ze sporej bazy zainstalowanych Windows 2000, których nikt nie
    chce wymieniać bo działają, więc nie ma przesłanek aby płacić za nowsze. Jak
    sprzęt padnie to będzie wymiana. Tak to wygląda.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 28. Data: 2010-05-08 06:30:40
    Od: Roman Dobosz <g...@s...pl>

    On Fri, 7 May 2010 23:49:33 +0200

    > Bo Ty chyba nigdy nie pisałeś takiej aplikacji - pisze się jak najtaniej czyli

    Nie masz bladego pojęcia, co i czy pisałem.

    > akurat w środowisku w którym masz kontrolę nad tym jaka będzie przeglądarka
    > możesz sobie folgować w temacie.

    Tyle, że ta kontrola jest złudna, i oszczędności związane z pisaniem
    pod konkretne rozwiązanie również. Obecnie utrzymuję aplikację
    napisaną 10 lat temu, która była w ten sposób pisana - pod misia -
    wszyscy, włącznie z managementem, strasznie żałują, że te pięć lat
    temu nie podjęto decyzji o przepisaniu fragmentów tego systemu od
    nowa, kiedy z finansowego punktu widzenia było to możliwe. System
    działa pod XP i maks IE7, i nie ma możliwości posadzenia go na
    Vista/7, nawet jeśli klienci by tego bardzo chcieli. Po prostu nie
    stać ich na to, żeby TERAZ zapłacić za przepisanie tego fragmentu
    systemu, który jak kulka żuka gnojarza obrosła w łatki, zaślepki i
    nowe funkcjonalności.

    > Ty nie wiesz o czym mówisz - w środowiskach korporacyjnych nie istnieje nic
    [...]

    Wiem o czym mówię. Pracuję w dość sporej korporacji.

    > To raczej wynika ze sporej bazy zainstalowanych Windows 2000, których nikt nie
    > chce wymieniać bo działają, więc nie ma przesłanek aby płacić za nowsze. Jak
    > sprzęt padnie to będzie wymiana. Tak to wygląda.

    Powtarzam: to nie jest kwestia instalacji systemu, to jest kwestia
    gówniano napisanych aplikacji, które WYMAGAJĄ IE6. Ich przepisanie
    nie nastąpi od razu.

    --
    -^- _ coś tam w tle sobie gra, np:
    _ /O)_\// Kong - Overcrowd - Underdog

  • 29. Data: 2010-05-08 07:16:41
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-05-07 23:49, Konrad Kosmowski pisze:

    > To raczej wynika ze sporej bazy zainstalowanych Windows 2000, których nikt nie
    > chce wymieniać bo działają, więc nie ma przesłanek aby płacić za nowsze. Jak
    > sprzęt padnie to będzie wymiana. Tak to wygląda.

    Tyle, że pisanie cokolwiek na IE6 (maks, co mogę mieć na Windows 2000 z
    MSIE) jest po prostu uciążliwe. Wiem, klient nie wie o tym, ale jest
    pewna granica budowania aplikacji, po której mówi się "dość".

    --
    Peter

  • 30. Data: 2010-05-08 07:28:14
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-05-08 08:30, Roman Dobosz pisze:

> [...]
    > stać ich na to, żeby TERAZ zapłacić za przepisanie tego fragmentu
    > systemu, który jak kulka żuka gnojarza obrosła w łatki, zaślepki i

    Podzielam również powyższe. Świat idzie do przodu. Jeśli Microsoft ze
    swoim IE nie nadąża, to jest to również problem klientów, co go używają.
    Co z tego, że jest zarządzanie centralne wszystkimi IE, skoro zarząd
    danej firmy będzie chciał nagle wprowadzić urządzenia mobilne np. dla
    handlowców. I nagle widzę zdziwienie na twarzach zarządu, bo na tym
    konkretnym urządzeniu to nie zadziała, choć spełnia szereg innych
    potrzebnych funkcjonalności, ponieważ urządzenie nie ma IE dopasowanego
    do aplikacji.

    Zawsze jest coś za coś. Wg mnie dyskusja o tym co lepsze jest zawsze
    dyskusją prowadzącą donikąd. Lepiej postawić sobie cel i określić sposób
    jego osiągnięcia. A czy to będzie tak czy inaczej, to inna sprawa :-)

> [...]
    >
    > Powtarzam: to nie jest kwestia instalacji systemu, to jest kwestia
    > gówniano napisanych aplikacji, które WYMAGAJĄ IE6. Ich przepisanie

    Dziś można już napisać aplikację, która przetrwa trochę dłużej :D Mam na
    myśli pisanie porządnego kodu cross-browserowego. Choć i tak "walizki"
    stają się coraz cięższe z biegiem czasu i pewnie znów trzeba będzie od
    nowa pisać. Taka cyrkulacja nie należy do rzadkości.

    --
    Peter