  • Data: 2016-10-31 13:13:52
    Temat: Re: Jak handlarze to robią?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 31 Oct 2016 11:06:34 +0100, Maciek napisał(a):

    > Dam przykład. Auto 9-letnie sprowadzone z Belgii. Dokument belgijski
    > potwierdzający pzebieg 170 tys. km - dokument autentyk, zweryfikowany.
    [...]
    > Jest jedno ale: w kraju pochodzenia ten sam samochód, model, wersja
    > wyposażeniowa itd. kosztują jakieś 500-1000 euro wiecej niż omawiany
    > egzemplarz sprowadzony już do PL (silnik poniżej 2 l).

    W Belgii to nie wiem, ale w Niemczech czlowiek idzie do dealera,
    kupuje nowe auto, a stare zostawia w rozliczeniu.
    Stare dealer oczywiscie sprzedaje ... ale musi na tym zarobic.
    Stad dwie ceny - srednia cena sprzedazy, i srednia cena zakupu.

    Oczywiscie dealer wszystkie wady wytknie, aby cene obnizyc,
    a klientowi az tak bardzo nie zalezy - jak ma zaplacic 20 tys euro za
    nowy samochod, to czy mu za stary dadza 5500 czy 4500 - juz nie taka
    duza roznica. Rata kredytu i tak spora bedzie :-)

    No i w takiej sytuacji sie troche furtek otwiera.

    Niemiecki internet tez mnie dziwi - na ten sam model potraf byc
    rozbieznosc 4-ro krotna. I pomijamy tu jakies rozbitki, motorschaden,
    itp. Auto na chodzie ... przynajmniej tak pisza.

    Moze niektorzy zostawiaja sobie szerokie pole do negocjacji ?
    Albo dealerzy specjalnie podnosza, zeby klienta rabatem skusic ?

    J.