  • Data: 2015-01-20 11:13:04
    Temat: Re: Jak gromadzić informacje?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-19 o 22:41, Kviat pisze:

    > A na poważnie, przecież żeby się zorientować jak jest u konkurencji nie
    > musisz skanować wszystkich sklepów na świecie oferujących artykuły
    > sportowe. Zawężasz wybór do "reprezentawywnej" próbki. Na celownik
    > bierzesz swoje miasto/województwo/państwo, albo inne kryterium wielkość
    > firmy konkurencyjnej czy coś...

    > Zresztą co ja piszę..., przecież chyba wiesz z kim chcesz konkurować?

    No więc właśnie. Wstępnie przyjąłem (o czym nie chciałem celowo pisać)
    iż firma szukająca informacji o konkurencji sama zbuduje listę domen
    konkurencyjnych firm a dopiero od tego momentu zacznie działać automat.
    Chyba to jedyne rozsądne podejście.

    > Aha, czyli sparsujesz jego witrynę i sprzedasz mu informację po ile on
    > sprzedaje swoje towary. Ciekawa koncepcja. :)

    On plus jego konkurencja. Może zobaczyć jak wypada na tle tej
    konkurencji a więc w/g mnie to cenna informacja.

    > No to może bardziej sprecyzuj co chcesz osiągnąć. Bo coś mi się widzi,
    > że ty chcesz kolejną porównywarkę cen zrobić

    Poniekąd tak. Sęk w tym, że do porównywarki cen firmy same się zapisują
    a po drugie wynikiem działania jest tylko jeden produkt i lista
    oferentów. A ja chcę zrobić porównywarkę konkurentów cenowych z "moją"
    ofertą, która nie jest jednym produktem lecz całą ich listą. Piszę w
    cudzysłowie gdyż to nie o mnie chodzi. Ja mam na uwadze jedynie
    rozpoznanie czy to ma sens od strony logiczno technicznej.

    > Kupisz katalog firm, a i tak będziesz musiał wklepać z palca. Znasz
    > jakiś katalog firm, który ma skatalogowane linki do produktów w tych
    > firmach?

    Mi chodzi tylko o domeny konkurencji. Linki same się muszą skompletować.
    Sam doradzałeś aby w cronie parsować witrynę :-)

    > Organoleptycznie :)

    Czyli przekładając na język aplikacji: klient, czyli "kolekcjoner
    informacji" tworzy:
    a) listę domen konkurencji
    b) katalog swoich produktów, które chce porównać
    c) robot kolekcjonuje linki dla każdej z witryn potencjalnie zgodne z
    którymkolwiek z "moich" produktów
    d) kolekcjoner ręcznie potwierdza lub odrzuca propozycje zgodności
    e) na tej podstawie będą tworzone raporty

    > Spróbuj sieci neuronowych. Wyucz i wpuść do sieci niech szuka :)

    Nawet pracę dyplomową w tym kierunku robiłem :-) Z armatą na wróble.
    Parser musi działać szybko, porównywać proste wzorce.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek