  • 51. Data: 2021-07-25 04:33:29
    Temat: Re: Jak działa zawór antysyfonowy?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-24, PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > To chyba nie ta wydajność, klimatyzacja potrafi skroplić kilka litrów na
    > dobę.

    Ale to nie ja napisałem. Dla mnie problem z użyciem pompy
    perystaltycznej do klimy jest związany z syfem, który się będzie w tym
    kndensacie gromadził. Ten syf albo musi zostać odfiltrowany, albo pompa
    będzie go wgniatać w węże. Mechanicznie te kilka litrów spokojnie na
    dobę powinna pociągnąć (przy dobrej jakości węzach bez szybkiego
    odkształcenia plastycznego).

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2021-07-25 04:37:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No nie wiem - jakas tam trwalosc ta pompka akwariowa chyba ma.
    >
    > Ile wytrzymuje ?

    Myślę, że do kilku lat pracy 24/7. To jest prosta wibrująca membrana,
    chyba najczęściej na elektromagnesie zasilanym napięciem zmiennym.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2021-07-25 06:49:14
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > będzie go wgniatać w węże. Mechanicznie te kilka litrów spokojnie na
    > dobę powinna pociągnąć (przy dobrej jakości węzach bez szybkiego

    O syfie mi wiadomo, m.in. przez niedrożność odpływu zdychają dedykowane
    pompki do kondensatu. Pompka o której myślę, dedykowana do ekspresów do
    kawy generuje kilkanaście barów, ale ciśnienie nie jest chyba dobrym
    rozwiązaniem na przytkane rury. Chyba w ramach corocznych przeglądów
    klimatyzacji należałoby udrażniać odpływy kondensatu, np. jakąś chemią.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 54. Data: 2021-07-25 10:08:45
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-07-25 o 06:49, PeJot pisze:

> [...]
    > rozwiązaniem na przytkane rury. Chyba w ramach corocznych przeglądów
    > klimatyzacji należałoby udrażniać odpływy kondensatu, np. jakąś chemią.

    Są instalacje odprowadzenia skroplin z twardych rurek, które się nie brudzą.

    https://www.fachowyinstalator.pl/sposoby-odprowadzan
    ia-skroplin-z-instalacji-klimatyzacyjnych/

    WM

  • 55. Data: 2021-07-25 13:42:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2021 06:49:14 +0200, PeJot napisał(a):

> [...]
    > pompki do kondensatu. Pompka o której myślę, dedykowana do ekspresów do
    > kawy generuje kilkanaście barów, ale ciśnienie nie jest chyba dobrym

    IMO - bardzo dobrym. Drobne przytkania przetka.
    No chyba, ze zlacza rur puszczą.

    Ale w pompie perystaltycznej faktycznie jakby jeszcze inne zjawiska.

    > Chyba w ramach corocznych przeglądów
    > klimatyzacji należałoby udrażniać odpływy kondensatu, np. jakąś chemią.

    A moze przeplukac wieksza iloscia wody ...

    J.

  • 56. Data: 2021-07-25 14:32:20
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-07-25 o 13:42, J.F. pisze:

    > IMO - bardzo dobrym. Drobne przytkania przetka.
    > No chyba, ze zlacza rur puszczą.
    /.../

    > A moze przeplukac wieksza iloscia wody ...

    Przy całej tej upierdliwości pozbywania się kondensatu wychodzi na to że
    najpewniejszy będzie zrzut do wiadra :>

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 57. Data: 2021-07-25 15:27:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2021 14:32:20 +0200, PeJot napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Przy całej tej upierdliwości pozbywania się kondensatu wychodzi na to że
    > najpewniejszy będzie zrzut do wiadra :>

    Hi hi - widuje to czesto. W garazu podziemnym stoi kanisterek pod
    rurka :-)

    Chociaz - moze o co innego chodzi? Jakas inna woda, i nie moze sobie
    splynac do kratki sciekowej, ktora tam niedaleko jest?

    Swoja droga - sporo w tym garazu pomp od klimatyzacji, czyzby tak
    najlepiej? No i cieplo sie robi.
    Ostatnio bylem w innym - tam wrecz upalnie bylo. Ale moze to skutek
    kumulacji upalow z dni poprzednich.

    J.

  • 58. Data: 2021-07-25 16:06:44
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-07-25 o 15:27, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > Hi hi - widuje to czesto. W garazu podziemnym stoi kanisterek pod
    > rurka :-)

    I tak dobrze że stoi kanisterek, a nie woda leje się po zzieleniałej od
    mchu elewacji. I nie dziwię się że spółdzielnie mieszkaniowe mają swoje
    uregulowania co do montażu klimatyzacji w blokach.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 59. Data: 2021-07-25 23:39:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2021 16:06:44 +0200, PeJot napisał(a):

    > I tak dobrze że stoi kanisterek, a nie woda leje się po zzieleniałej od
    > mchu elewacji.

    No, ciekaw jestem - tu by sie lala po posadzce ... mech na podlodze ?

    > I nie dziwię się że spółdzielnie mieszkaniowe mają swoje
    > uregulowania co do montażu klimatyzacji w blokach.

    Ciekawe, czy to z powodu mchu.
    Bo pierwsza sprawa - bloki teraz ocieplone styropianem - nie tak latwo
    powiesic klime na scianie ..

    J.

  • 60. Data: 2021-07-26 00:25:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2021 23:39, J.F. wrote:
    > Bo pierwsza sprawa - bloki teraz ocieplone styropianem - nie tak latwo
    > powiesic klime na scianie ..

    Nie przeszkadza postawić na balkonie.