  • 1. Data: 2011-08-17 22:31:19
    Temat: Jak działa klimatronik?
    Od: "kasandra" <k...@p...edu.pl>

    Pytanie jest następujące.
    W aucie jest automatyka sterująca temperaturą czyli tzw. klimatronik.
    Problem jest taki, że zimą auto praktycznie nie ma ogrzewania i teraz
    wziąłem się za zrobienie tego.
    Układ jest odpowietrzony, nagrzewnica gorąca jak cholera z nawiewu leci
    zimne powietrze mimo ustawienia temperatury na max. teraz pytanie. Czy
    klimatronik kiedy na zewnatrz panuje temperatura 25st.C. nie będzie dawał
    pełnego nadmuchu z gorącej nagrzewnicy? czy na zewnątrz musi być zimno żeby
    załaczył na max. grzanie?
    Przy ustawianiu temperatury mam na wyswietlaczu 26st a następny stopień to
    "Temp. maxi". Mimo takiego ustawienia leci powietrze o temperaturze jak na
    zewnątrz. Czy może w tym modelu jest problem z przełączaniem strumienia
    powietrza na nagrzewnice?
    Pacjent to renault laguna I kombi 98r.

  • 2. Data: 2011-08-17 22:36:51
    Temat: Re: Jak działa klimatronik?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "kasandra" <k...@p...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zewnątrz. Czy może w tym modelu jest problem z przełączaniem strumienia

    nie słyszałęm o takim felerze w tym samochodzie, ale nie ulega wątpliwości,
    ze masz coś uszkodzone.
    Bardzo prawdopodobne, ze uszkodzone jest wlasnie sterowanie, które nie
    otwiera jakiejś klapki...

    podpytaj tu http://www.renaultforum.pl/

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-08-17 22:37:16
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

  • 4. Data: 2011-08-17 22:57:40
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-08-17 22:31, kasandra pisze:
> [...]
    > to "Temp. maxi". Mimo takiego ustawienia leci powietrze o temperaturze
    > jak na zewnątrz. Czy może w tym modelu jest problem z przełączaniem

    w zasadzie jak ustawisz na max to powinno lecieć ciepło nie zależnie od
    temp. na zewnątrz (wewnątrz). A jak ustawisz na 26 a w aucie też jest 26
    to powinno powiać lekkim chłodem.
    OIDP to jak mocno się schylisz to można zobaczyć w lagunie sterowanie
    klapką z nagrzewnicy, od strony pasażera. Ja kiedyś też sprawdzałem czy
    się otwiera bo też leciało zimnym powietrzem (w zimie) ale u mnie
    okazało się że była zapchana nagrzewnica - choć rurki doprowadzające
    były max gorące.
    marcin jan

  • 5. Data: 2011-08-18 00:16:30
    Od: koziel <k...@w...pl>

    mialem identyczny objaw w swojej Lagunie [kiedy ja posiadalem].
    nie pali sie przy tym napis "SERVICE" ??

    wina byla kostka - nadtopione styki. znajduje sie po stronie pasazera
    pod schowkiem/airbagiem - rozlacz i zobacz jak wygladaja styki/piny w
    niej. typowa przypadlosc lagun, ze te "styki" stapiaja sie.
    rozwiazaniem jest wymiana [tylko ze to wiazka kabli idaca "w kokpicie"
    i duzooo zabawy] - ja sobie poradzilem tym, ze rozmontowalem ta kostke
    [ktora de facto prawie sie rozpadla], dorobilem nowe piny, zalutowalem
    i pozbylem sie problemu na dalszy okres eksploatacji auta.

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 6. Data: 2011-08-18 07:58:36
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-08-17 22:31, kasandra pisze:
> [...]
    > to "Temp. maxi". Mimo takiego ustawienia leci powietrze o temperaturze
    > jak na zewnątrz. Czy może w tym modelu jest problem z przełączaniem
    może brak płynu w układzie chłodzenia silnika? (niski poziom)

  • 7. Data: 2011-08-18 13:08:05
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 17 Sie, 22:31, "kasandra" <k...@p...edu.pl> wrote:

    > czy na zewnątrz musi być zimno żeby
    > załaczył na max. grzanie?

    Nie, max to max bez względu na temp. zew. Powinno lecieć gorące - masz
    coś uszkodzone.