    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak działa OC i dlaczego są różne stawki.
    Date: Thu, 2 Feb 2012 01:56:46 +0100

    Dnia Wed, 1 Feb 2012 23:19:00 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
    > Informuję i objaśniam na przykładzie. Ubezpieczyciel zawarł 100 tysięcy
    > ubezpieczeń na samochody osobowe w przeciągu roku. Państwo narzuciło mu że za
    > ubezpieczenie pojedynczego samochodu osobowego ma wziąć 600 złotych ( kwota z
    > Księżyca ale to przykład i może tak być). Z tych 6 stów trzy dostaje górką. Po
    > roku ubezpieczyciel się rozlicza. W rozliczeniu pisze. Pobrałem 60 milionów
    > składek. Zatrzymałem 30 milionów marży. To moje wynagrodzenie. Wypłaciłem 30
    > milionów w formie odszkodowań. Bilans wychodzi na zero. Dziękujemy za

    poprzednio inaczej to zapisales, ale trzymajmy sie biezacego planu

    > współpracę i polecamy się na przyszłość. Wariant drugi. Zebrałem 60 milionów.
    > Wypłaciłem za szkody 25 milionów. Przesyłam gońcem 5 milionów różnicy.
    > Dziękuję za współpracę i polecam się na przyszłość. Te 5 milionów stanowi
    > przychód skarbu państwa, to tak na marginesie.

    Czyli co w zasadzie panstwo narzuca ?
    a) Stawke 600zl,
    b) srednia stawke 600zl, czy
    c) dopuszczalna srednia marze 300 zl ?

    > Wariant trzeci. Zebrałem 60.
    > Wypłaciłem 55. i dopisek. Jak w przyszłym roku nie podniesiecie skłądek to się
    > pierdolcie w sam łeb. Za 5 baniek to ja robił nie będę.

    w podwariancie c) spytam: czemu sobie sam nie podniesie ?

    > Wariant czwarty.
    > Zebrał 60 a wypłacił 70. Pismo podobne tylko chuj na chuja w nim stoi.
    > Tak to działa.

    Ale nie u nas. I raczej nie w Niemczech.
    U nas co prawda odpowiedni urzad cenniki zatwierdza, ale tylko zmiany.
    I kazdej firmie indywidualnie. Nie wiem - uzasadnionemu ("wzrosly nam
    wyplaty") wnioskowi nie powinni sie chyba sprzeciwiac

    > Wyszło im że ubezpieczenie OC samochodu należącego do mężczyzny w wieku 26-28
    > jeżdżącego samochodem w wieku od 6 do 3 lat marki BMW powinno wynosić 5500 zł
    > ( słownie: pięć tysięcy pięćset złotych).

    Byla kiedys taka firma, juz nie pamietam - moze Compensa, ale miala bardzo
    prosty cennik - mlody placi 5500 :-)

    > Ale za to sześciesięcio latek
    > pomykający małym litrażem i nie mający w przeciągu ostatnich 10 lat żadnej
    > szkody z własnej winy płacił by jakieś grosze. Ale taki numer nie przejdzie z
    > przyczyn oczywistych i dalej będę dopłacał w ubezpieczeniu tym co mają lepsze
    > samochody i generują straty.

    Wiesz, szkod przez 10 lat nie zrobilem .. ale przeciez to nie znaczy ze nie
    zrobie. A byle stluczka to teraz ze 2000zl, a w standardzie postulowanym
    naprawy to chyba z 6000. To ile powinienem placic ? A przeciez nie musi sie
    skonczyc na banalnej stluczce. 300zl wydaje mi sie umiarkowana skladka.
    I tyle do niedawna placilem, ale ponoc za malo bylo ;-)

    J.