  • 1. Data: 2009-07-24 07:00:39
    Temat: Jak dysk zewn. 1T udostępnić w sieci lokalnej?
    Od: mmartyn <m...@g...com>

    Chciałbym udostępnić w domowej sieci lokalnej duży dysk do celów
    archiwowania danych. Doradźcie mi, jak to zrobić? Sieć to jeden
    komputer stacjonarny, dwa laptopy, PDA z WiFi, bez serwera, w małym
    domku na 2 piętrach.
    Nie jestem ekspertem, ale mam pewne przemyślenia. Dysk przenośny to
    jest nieprzesadnie fajne rozwiązanie, bo trzeba tez przenosić
    zasilacz. Wolę wpiąć się na stałe i udostępnić na np. ftp. Czy kupić
    dysk z interfejsem sieciowym na Ethernet? Być może (za 2 miesiące
    czeka mnie zmiana operatora internetowego) jakieś routery mają
    wbudowane serwery ftp i porty USB i potrafią udostępnić?
    A może jeszcze coś innego? Poradźcie, proszę.

    pzdr mm

  • 2. Data: 2009-07-24 07:22:48
    Temat: Re: Jak dysk zewn. 1T udostępnić w sieci lokalnej?
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

[...]

    ----------------
    Dyski z interfacem ethernet wpina się przez przewód sieciowy w sieci
    lokalnej czyli pod switcha i router jeżeli jest, to praktycznie zawsze
    pasuje.
    Weź pod uwagę że transfery przez taką kieszeń z serwerem samba (wykrywany w
    windows w otoczeniu sieciowym) to 8-10 MB/s max no i jeszcze nie będize tam
    ntfs więc albo fat32 z rozbijaniem dużych plików na 4GB (które w przypadku
    podpięcia na USB lub bezpośrednio) będą musiały być złożone ręcznie przez
    ciebie, lub też systemy plików z linuxa które standardowo nie pójdą pod
    windowsem.

  • 3. Data: 2009-07-24 15:10:59
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    mmartyn pisze:

> [...]
    > wbudowane serwery ftp i porty USB i potrafią udostępnić?
    > A może jeszcze coś innego? Poradźcie, proszę.

    eSATA.

    --
    PaRaGaS www.marekpraski.pl
    GG: 1184355 www.last.fm/user/PaRaGaS

  • 4. Data: 2009-07-26 17:24:26
    Od: mmartyn <m...@g...com>

    > eSATA.

    Optymalne pod względami, które nie mają zastosowania tutaj. (1)
    Laptopy ani PDA nie mają eSATA (2) W takim przypadku czy nie musiałbym
    wtedy postawić serwera na stacjonarnym? FTP lub samba? Nie znam się
    na tym, więc wolałbym sięgnąć po coś out-of-the-box.

    Ale tak czy owak, dziękuje i za tę poradę.

    pzdr mm