    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ja nie będę gotowaną żabą
    Date: Wed, 14 Aug 2013 12:00:26 +0200

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > chyba jest jednak dokładnie odwrotnie, to system sowiecki uczy obywateli
    > że pańśtwo należy zawsze robić w banbuko, a przepisy prawa służą temu aby
    > je obchodzić.

    > pomijając kilka procent osób które rzeczywiście zostały poszkodowane w
    > wyniku źle przeprowadzonych pomiarów prędkości to większość tych co
    > skorzystają z zawartych tam porad przekroczyła prędkość i będzie sie
    > właśnie wykręcała od zapłaty a nie broniła przed przemocą nieuczciwego
    > państwa.

    Dokładnie!
    Należałoby raczej poświęcić własną energię na walkę z idiotycznymi
    ograniczeniami, a nie na szukanie dziury w całym by nie zapłacić słusznie
    nałożonej kary.

    Niestety do tego potrzeba społeczeństwa obywatelskiego a nie brukowego.
    Prosty przykład: było idiotyczne ograniczenie (np. pozostawione 10 lat
    wcześniej po robotach drogowych), ktoś zadecydował by je zlikwidować i nagle
    dochodzi w tym miejscu do wypadku. W tym momencie naszego brukowego
    społeczeństwa nie interesuje że przyczyną wypadku buł pijany kierowca który
    przejechał pijanego pieszego co nagle wszedł na jezdnię. Nasze społeczeństwo
    domaga się głowy urzędnika bo to przez niego ktoś zginął, bo gdy było
    ograniczenie był spokój.

    W tej sytuacji ten urzędnik ani jego koledzy już nigdy nie zlikwidują
    żadnego idiotycznego ograniczenia., ale bynajmniej to nie jest ich wina
    tylko społeczeństwa.

    Pozdrawiam
    Ergie