    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: JS - asynchroniczna komunikacja
    Date: Fri, 3 Feb 2012 14:51:33 +0100

    Dnia Fri, 03 Feb 2012 09:44:58 +0100, Artur Muszyński napisał(a):

    > Opór jest, ale z twojej strony.

    Czym się przejawiający?

    > Zadałeś pytanie, "jak realizuje się asynchroniczną komunikację z
    > serwerem w JS". Odpowiedź brzmi: "Za pomocą AJAX-a".

    Właśnie: słowo klucz "jak" - czyli algorytm, krok po kroku. Ajax to nie
    jest język programowania. On jest napisany w JS i o JS ja się pytam.
    Konkretnie pytam się jak np. Ajax albo cokolwiek innego realizuje w JS
    (!!!) transmisję asynchroniczną. Nie interesują mnie nazwy obiektów w
    Ajaxach i innych lecz o algorytm jaki można zastosować. To się da opisać w
    2-3 zdaniach! Sam Ajax kompletnie mnie nie interesuje, co potem
    podkreślałem wielokrotnie.

    > Za transmisję
    > async. odpowiada jedna (!) standardowa funkcja w JS, a jej opis i
    > trywialny sposób użycia znajdziesz pod pierwszym (!) wynikiem google.

    Heh, ale pierwszym w poszukiwaniu czego? Frazy takiej jak szukałem czyli

    java script asynchroniczna -ajax ?

    Dostaję wtedy linki do helpa Googli, że Google Analytics z tego korzysta.
    Albo, że setInterval() pracuje asynchronicznie, albo, że jakieś skrypty
    można załadować asynchronicznie w onLoad, albo obsługa zdarzeń
    asynchronicznych typu ruch myszki i kupa innych śmieci nie na temat.

    Nie możesz napisać jasno nazwy tej funkcji w JS? Może znam tą funkcję lecz
    nie znajduję jej zastosowania w tym aspekcie. Nie bierzesz tego pod uwagę?

    Po co cała ta dyskusja?

    Masz tu listing funkcji:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/6fw3zxcx(v=v
    s.94).aspx