-
91. Data: 2021-03-03 08:18:58
Temat: Re: Izera
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 03-03-2021 o 07:17, JDX pisze:
> On 2021-03-02 15:11, J.F. wrote:
> [...]
>> Naped z tylu ... nie lubie, ale ma go BWM, Mercedes, Lexus ... wiec i
>> poldka nie dyskwalifikuje.
> Każdy porządny samochód ma napęd na tył
Co kto lubi.
Ja tam wolę jeździć gdy robi się ślisko, zamiast brandzlować się
teoretycznymi przewagami napędu, gdy praktyka leży...
-
92. Data: 2021-03-03 08:38:57
Temat: Re: Izer. Naped z tylu.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 02.03.2021 o 23:53, HageRe pisze:
> Trochę śniegu spadnie i już duże problemy z wjazdem na niewielkie
> wzniesienie.
Akurat na wziesieniu to rwd na oko powinien działać lepiej niż fwd.
Domyślam się, że prawdę piszesz, ale dlaczego tak jest?
--
Shrek
-
93. Data: 2021-03-03 12:51:03
Temat: Re: Izera
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-03-03 08:18, Cavallino wrote:
> W dniu 03-03-2021 o 07:17, JDX pisze:
>> On 2021-03-02 15:11, J.F. wrote:
>> [...]
>>> Naped z tylu ... nie lubie, ale ma go BWM, Mercedes, Lexus ... wiec i
>>> poldka nie dyskwalifikuje.
>> Każdy porządny samochód ma napęd na tył
>
> Co kto lubi.
> Ja tam wolę jeździć gdy robi się ślisko, zamiast brandzlować się
> teoretycznymi przewagami napędu, gdy praktyka leży...
Jak się zrobi ślisko to fakt, FWD może trudniej wpaść w poślizg. Bo
trudno osiągnąć odpowiednią do tego prędkość ze względu na problem z
brakiem przyczepności. :-D Nawet po zwykłym deszczu bywają problemy z
przyczepnością i mocnych motorów do tego wcale nie trzeba. Czekasz na
skrzyżowaniu i chcesz szybko skręcić w lewo przed jadącym z przeciwka
samochodem, a tu dupa bo koła się ślizgają i poruszasz się z prędkością
emeryta z balkonikiem.
-
94. Data: 2021-03-03 13:12:19
Temat: Re: Izera
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 03-03-2021 o 12:51, JDX pisze:
> On 2021-03-03 08:18, Cavallino wrote:
>> W dniu 03-03-2021 o 07:17, JDX pisze:
>>> On 2021-03-02 15:11, J.F. wrote:
>>> [...]
>>>> Naped z tylu ... nie lubie, ale ma go BWM, Mercedes, Lexus ... wiec i
>>>> poldka nie dyskwalifikuje.
>>> Każdy porządny samochód ma napęd na tył
>>
>> Co kto lubi.
>> Ja tam wolę jeździć gdy robi się ślisko, zamiast brandzlować się
>> teoretycznymi przewagami napędu, gdy praktyka leży...
> Jak się zrobi ślisko to fakt, FWD może trudniej wpaść w poślizg. Bo
> trudno osiągnąć odpowiednią do tego prędkość
W RWD jeszcze trudniej, bo zazwyczaj mieli w miejscu, tam gdzie FWD
dawno pojechało (praktyka).
A jeśli nawet się uda, to skutki ew. poślizgu są niestety dużo bardziej
opłakane, nawet na prostej drodze.
W takim przypadku, w którym FWD przy próbie przyspieszenia po prostu
zamieli sobie kołami, bez żadnych dodatkowych skutków, RWD już jedzie
bokiem....
-
95. Data: 2021-03-03 13:12:21
Temat: Re: Izera
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.03.2021 o 12:51, JDX pisze:
>> Co kto lubi.
>> Ja tam wolę jeździć gdy robi się ślisko, zamiast brandzlować się
>> teoretycznymi przewagami napędu, gdy praktyka leży...
> Jak się zrobi ślisko to fakt, FWD może trudniej wpaść w poślizg. Bo
> trudno osiągnąć odpowiednią do tego prędkość ze względu na problem z
> brakiem przyczepności. :-D Nawet po zwykłym deszczu bywają problemy z
> przyczepnością i mocnych motorów do tego wcale nie trzeba. Czekasz na
> skrzyżowaniu i chcesz szybko skręcić w lewo przed jadącym z przeciwka
> samochodem, a tu dupa bo koła się ślizgają i poruszasz się z prędkością
> emeryta z balkonikiem.
Za to mocnym rwd zawracasz (przy odrobinie szczęścia) ;) Generalnie rwd
są fajniejsze ale trzeba umieć. Problem w tym, że tym co się wydaje że
umieją bardzo czesto dobrze się wydaje;)
--
Shrek
-
96. Data: 2021-03-03 13:23:24
Temat: Re: Izera
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.03.2021 o 13:12, Cavallino pisze:
> W RWD jeszcze trudniej, bo zazwyczaj mieli w miejscu, tam gdzie FWD
> dawno pojechało (praktyka).
Jeżdziłem różnymi dziwnymi bryczkami w tym o jakiś absurdalnych mocach z
napędem na tył z głupawym automatem i bez żadnych esp. Na śliskim jednak
lepiej się rusza z rwd - nie znaczy że łatwiej;)
> A jeśli nawet się uda, to skutki ew. poślizgu są niestety dużo bardziej
> opłakane, nawet na prostej drodze.
No niestety...
> W takim przypadku, w którym FWD przy próbie przyspieszenia po prostu
> zamieli sobie kołami, bez żadnych dodatkowych skutków, RWD już jedzie
> bokiem....
No muszę przyznać, że za pierwszym razem jak jechałem 850 to miałem
stracha... Jeszcze ten automat...
--
Shrek
-
97. Data: 2021-03-03 13:31:50
Temat: Re: Izera
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:603f7fbc$0$538$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 03.03.2021 o 13:12, Cavallino pisze:
>> W RWD jeszcze trudniej, bo zazwyczaj mieli w miejscu, tam gdzie FWD
>> dawno pojechało (praktyka).
>Jeżdziłem różnymi dziwnymi bryczkami w tym o jakiś absurdalnych
>mocach z napędem na tył z głupawym automatem i bez żadnych esp. Na
>śliskim jednak lepiej się rusza z rwd - nie znaczy że łatwiej;)
Hm, te wspolczesne FWD maja dosc ciezki przod - to i dociazaja kola
napedzane.
Osobiscie to najbardziej narzekam na brak sterownosci przy ruszaniu
pod gore - w FWD jak skrecisz kola to cos tam w bok ciagnie zgodnie z
zamiarem.
W RWD tyl sie zsuwa do rowu, bo taki boczny przechyl drogi :-(
J.
-
98. Data: 2021-03-03 13:37:24
Temat: Re: Izer. Naped z tylu.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:603f3d11$0$510$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 02.03.2021 o 23:53, HageRe pisze:
>> Trochę śniegu spadnie i już duże problemy z wjazdem na niewielkie
>> wzniesienie.
>Akurat na wziesieniu to rwd na oko powinien działać lepiej niż fwd.
>Domyślam się, że prawdę piszesz, ale dlaczego tak jest?
Tyl niedociazony w przecietnym RWD.
Co prawda nie sa to az takie duze roznice - pod gorke powinno sie
wyrownac ... za male gorki?
No i to co pisze - RWD pod gorke nie posterujesz ...
J.
-
99. Data: 2021-03-03 13:38:34
Temat: Re: Izera
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:603f2a05$0$23915$6...@n...neostrad
a.pl...
On 2021-03-02 15:11, J.F. wrote:
[...]
>> Naped z tylu ... nie lubie, ale ma go BWM, Mercedes, Lexus ... wiec
>> i
>> poldka nie dyskwalifikuje.
>Każdy porządny samochód ma napęd na tył albo AWD. Badziew ma napęd na
>przód, w dodatku często zasilany z dizla. :-)
Ale dizla lubi tez mercedes i bmw :-)
J.
-
100. Data: 2021-03-03 13:40:59
Temat: Re: Izera
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:603e9a2d$0$552$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2021-03-02 o 15:11, J.F. pisze:
>> Naped z tylu ... nie lubie, ale ma go BWM, Mercedes, Lexus ... wiec
>> i poldka nie dyskwalifikuje.
>Shrek już napisał dlaczego był z tyłu napęd.
>Kiedyś większość miała z tyłu - choćby sierra,
>którą chyba też jeździłeś.
>Ale dlaczego nie lubisz napędu z tyłu - jakieś doświadczenia?
Sierra pirueta wykrecilem, i probowala mi jeszcze pare innych zrobic.
Jakos pojazdy FWD mi tego nie robily, przynajmniej nie na prostej
drodze ...
J.