    From: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Internet - 22%
    Date: Sat, 6 Mar 2004 13:26:42 +0000 (UTC)

    miab w <c2cj13$fq9$1@korweta.task.gda.pl> zeznal:

    > Powiedz jeszcze dla kogo i kiedy, bo nie ma czegoś takiego jak
    > lepsze wogóle.

    1)
    Dzili - 21 Luty 2004, 11:24:19 -

    Bartez to prawda, że jeżeli czegoś nie ma lub czegoś jest zero to na jedno
    wychodzi, ale w przypadku zerowej stawki podatku a zwolnienia z podatku jest
    różnica. Związane to jest z tym, że każdy wytwórca towaru lub usługi, dla
    potrzeb swojej działalności kupuje inne towary (np.sprzęt komputerowy) lub
    korzysta z innych usług (np.wynajmuje lokal dla firmy). Płaci za te wszystkie
    rzeczy pewną cenę, w którą wliczony jest podatek VAT. Ponadto ten przedsiębiorca
    odprowadza jeszcze do Budżetu Państwa podatek VAT od tego co sam wytworzył (czyli
    od wartości przez niego dodanej). [VAT = value added tax - przyp. moj] Następnie
    ten przedsiębiorca w cenę sprzedaży swojego produktu lub usługi wlicza wszystkie
    te podatki VAT przez niego zapłacone czego końcowym efeketm jest to, że Ty jako
    finalny odbiorca-konsument, zapłacisz (zwrócisz) przedsiębiorcy nie tylko sam
    koszt wyprodukowania towaru ale też wszystkie zapłacone przez niego wcześniej
    podatki VAT.

    <WAZNE>
    Jeżeli dany przedsiębiorca jest zwolniony z podatku VAT to oznacza to , że nie
    płaci on podatku VAT ale tylko od tego co sam wytworzył, wszystkie inne podatki
    związane np. z zakupem wczesniej wspomnianego komputera, będzie musiał on
    zapłacić i będzie Ci to wliczał w cenę po jakiej kupisz towar (lub usługę).
    </WAZNE>

    Natomiast jesli ten przedsiębiorca będzie objęty zerową stawką podatku VAT, to
    nie tylko nie płaci on VAT-u od tego co sam wytworzył, ale także ma prawo do zwrotu
    z Urzędu Skarbowego podatków VAT jakie zapłacił przy zakupie towarów i usług
    służących
    mu do wykonywania czynności. Tym samym nie będzie on wliczał tych kosztów w cenę jaką

    Ty musisz mu zapłacić.

    Reasumując-przy zwolnieniu z VAT-u, my-konsumenci zapłacimy w cenie zakupu podatki
    VAT,
    które były naliczone w procesie produkcji (oczywiście bez tej części, w której
    przedsiębiorca jest zwolniony), natomiast przy zerowej stawce VAT-u, w naszej cenie
    zakupu nie będzie tych podatków, bo zostały one zwrócone przedsiębiorcy przez Urząd
    Skarbowy.

    Mam nadzieję, że nie zamieszałam bardzo w tych wyjasnieniach :-)

    Zrodlo: http://www.cdrinfo.pl/comment.php?id=5577

    2)

    david
    maniac - polecam dokładną lekturę ustawy o VAT a zwłaszcza różnicy wynikającej
    pomiędzy
    pojęciami "nałożony podatek w wysokości 0%" oraz "zwolnienie z podatku VAT". Podatek
    VAT
    jest to podatek od wartości dodanej i w efekcie polega na tym, że cały ciężar podatku

    spoczywa na ostatnim ogniwie czyli konsumencie finalnym. Podstawowa różnica pomiędzy
    obłożeniem stawką 0% a zwolnieniem polega na tym, że sprzedaż 0% traktuje się jak
    sprzedaż
    opodatkowaną i mimo iż nie ma tu obciązenia podatkiem to istnieje możliwość
    odliczenia podatku
    naliczonego, czego nie może zrobić podatnik w przypadku "zwolnienia podatkowego" na
    dany towar
    czy usługę. Nie ma znaczenia czy podatek naliczony został obłożony stawką 7 czy 22%,
    kiedy
    towar finalny jest obłożony stawką preferencyjną (w naszym przypadku 0%) to operator
    świadczący
    usługi dokonuje odliczenia podatku naliczonego od odliczonego co w efekcie powoduje
    że nam
    jako stowarzyszeniu nie powinna grozić żadna podwyżka. Tak wynika z obecnego stanu
    prawnego
    - ale my żyjemy w kraju gdzie prawo zmienia się nagle i bez uprzedzenia...
    2004-02-21 23:16:00 212.244.108.161 172.16.36.17

    Zrodlo: http://www.interblock.pl/main.php?go=100&id=67

    Zwolniony oznacza podwyzke dla WSZYSTKICH, a przejscie 7->22% tylko dla osob
    prywatnych.
    Wiec vat 22% jest lepszy, bo dla firmy kosztem jest i tak wartosc netto

    --
    Oprogramowanie jest jak katedra - budujesz, budujesz, budujesz,
    budujesz, a potem... modlisz się