  • 21. Data: 2016-08-12 12:42:52
    Temat: Re: Internet
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Aug 2016 20:48:06 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > 2) Nie wiem ile jeszcze razy ta brednia będzie wypływała w
    Internecie.
    > http://www.snopes.com/science/bumblebees.asp

    Znam majora lotnictwa co twierdzi to samo w stosunku do śmigłowców
    (latają wbrew prawom fizyki).

    --
    Marek

  • 22. Data: 2016-08-12 13:02:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Znam majora lotnictwa co twierdzi to samo w stosunku
    > do śmigłowców (latają wbrew prawom fizyki).

    Dla majora zawsze najistotniejsze jest to, że nie latają
    wbrew regulaminowi. Prawdziwy żołnierz nie będzie się
    przecież przejmował jakąś fizyką i jej prawami. W razie
    potrzeby można przeciwko nim wystawić kilka dywizji.

    Jarek

    --
    -- Obywatelu majorze, a gdyby tak armatę na boku ustawić, to
    by można było zza winkla strzelać do wroga.

  • 23. Data: 2016-08-12 17:13:33
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    net...

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 21:09:10 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,

    >Jest i nie ma. Nosna ma 1.5 GHz, nie uchwycisz ktory okres leci.
    >Tzn nie, przetwarzajac sobie na 5MHz ...

    Jaciekrece, a tak się chwaliłeś, ze taki zdolny jesteś - btw jakie masz
    wykształcenie, filozofia?

  • 24. Data: 2016-08-12 17:27:14
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    .net...

    >roznice
    >nadejscia sygnalow poznamy z dokladnoscia do 200ns ... a przynajmniej
    >tak sie wydaje.

    przemysl to

  • 25. Data: 2016-08-14 01:05:23
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    ps.com...
    > Po oglądnięciu na internecie kilku stron opisuj opisujących zasadę
    > działania internetu, doszedłem do jedynie słusznego wniosku, że internet
    > nie ma prawa
    > działać. A już kompletnie nie ten bezprzewodowy. Częstotliwość w okolicach
    > mikrofalówki, użytkowników też od cholery i trochę..

    No proszę, a moje WiFi spoko wyciąga 70 Mbps, wyciągnął by więcej, tylko
    mało skąd tyle schodzi, mikrowelę mam i nic mi wtedy nie zwalnia
    Test sprzed chwili: http://www.speedtest.net/my-result/5551229574 (choć
    akurat nic nie pichciłem)

    > Podobnie jest z bąkiem. Ma zbyt małe skrzydła w stosunku do swojej masy,
    > żeby mógł latać. Tyle, że bąk o tym nie wie... I dlatego lata :))

    ................, niech polata po chałupie :)))
    http://photos.nasza-klasa.pl/10440440/120/main/0593d
    abe50.jpeg
    Nieźle zapyla, co? :)

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 26. Data: 2016-08-15 16:58:16
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.08.2016 um 21:46 schrieb J.F.:

    > Odbierze, bo heterodyna dziala na 118MHz.
    > W odbiorniku GPS zreszta tez jest heterodyna na odpowiedniej
    > czestotliwosci, a nawet kilka.
    >
    > Ale 20Mb/s przez takie radyjko FM nie przepchniesz. Wlasnie dlatego,
    > ze p.cz jest tylko 10.7MHz.

    man QAM

    Waldek

  • 27. Data: 2016-08-15 19:35:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2016 16:58:16 +0200, Waldemar napisał(a):

    > man QAM

    nawet w QAM to wymaga 10MHz pasma.
    Choc w sumie - posrednia nominalnie 10.7, a tak naprawde to jeszcze po
    5 MHz w obie strony ... no moze i daloby sie zrobic.
    Choc filtru p.cz. do tego wolalbym nie projektowac :-)

    J.

  • 28. Data: 2016-08-16 12:53:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, August 15, 2016, 7:35:49 PM, you wrote:

    > nawet w QAM to wymaga 10MHz pasma.

    Nieprawda.

    W modemach transfer 33600bps odbywa się w paśmie 300-3400Hz.

    > Choc w sumie - posrednia nominalnie 10.7, a tak naprawde to jeszcze po
    > 5 MHz w obie strony ... no moze i daloby sie zrobic.
    > Choc filtru p.cz. do tego wolalbym nie projektowac :-)

    A po co filtr do szerokiego pasma?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2016-08-16 13:30:41
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    wiadomości news:1878028777.20160816125339@pik-net.pl.invalid...

    > W modemach transfer 33600bps odbywa się w paśmie 300-3400Hz.

    Więcej... Mnie sie w tym zakresie udało zbzykać kilka razy (bo więcej
    korzystać nie było potrzeby) na 54300 chyba, albo 54333, któreś z tych. Jako
    ciekawostkę powiem, że był to... VoIP UPC ten od telefonu, modem kablowy
    TWG870. Połaczenie było bardzo stabilne, z numerem już 202122, bez zera na
    początku.

    > A po co filtr do szerokiego pasma?

    Coby nadmiaru śmieci nie łapał? A i szumy mniejsze przy węższym paśmie
    przecież. Oczywiście filtr nie byle gówno, tylko zapewne z odpowiednią
    charakterystyką amplitudową i fazową?

  • 30. Data: 2016-08-16 13:33:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello HF5BS,

    Tuesday, August 16, 2016, 1:30:41 PM, you wrote:

> [...]
    > TWG870. Połaczenie było bardzo stabilne, z numerem już 202122, bez zera na

    Transfer 56k odbywa się na innej zasadzie niż klasyczny QAM na 33600.
    Transfer 56k wykorzystuje bezpośrednio poziomy dostępne na
    przetworniku A/D na centrali, z pominięcie najmłodszego bitu. W druga
    stronę leci już ,,zwykły" QAM.

    > Coby nadmiaru śmieci nie łapał? A i szumy mniejsze przy węższym paśmie
    > przecież. Oczywiście filtr nie byle gówno, tylko zapewne z odpowiednią
    > charakterystyką amplitudową i fazową?

    Ale wtedy nie filtr pasmowy p.cz. a jedynie prosty dolnoprzepustowy.
    Tylko po co, skoro i tak nikt tego w ten sposób by nie zrobił...

    --
    Best regards,
    RoMan