-
1. Data: 2014-10-12 14:39:56
Temat: Intercooler w osobówkach
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Mam pytanie - jak to jest zorganizowane w osobówkach- czy chłodnice
powietrza doładowującego (w dieslach) jest typu powietrze/powietrze czy
może powietrze jest chłodzone przez ciecz chłodzącą silnik i jest z tego
powodu większa chłodnica chłodząca jednostkę napędową?
Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą poprzez
wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?
T.
-
2. Data: 2014-10-12 15:05:59
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:m1dsr2$uk$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> Mam pytanie - jak to jest zorganizowane w osobówkach- czy chłodnice
> powietrza doładowującego (w dieslach) jest typu powietrze/powietrze czy
> może powietrze jest chłodzone przez ciecz chłodzącą silnik i jest z tego
> powodu większa chłodnica chłodząca jednostkę napędową?
>
> Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą poprzez
> wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?
> T.
powietrze-powietrze, ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz je
zagrzeje
jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej jest
klima a na koncu cieczy chlodzacej
--
pozdr
tck(at)top.net.pl
-
3. Data: 2014-10-12 15:37:31
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości
news:m1dubl$gl5$1@node1.news.atman.pl...
>
> powietrze-powietrze, ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz
> je zagrzeje
> jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
> widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej
> jest klima a na koncu cieczy chlodzacej
Czyli- gdy silnik jest zimny i wentylator chłodnicy "stoi" to i nie ma
chłodzenia powietrza doładowującego, chyba, że przepływem naturalnym
powietrza podczas jazdy.
Chociaż jest tu pewien element samoregulacji- im większa moc tym
(zazwyczaj) większa prędkość, czyli lepsze chłodzenie. Może poza wyjątkiem
obszarów górskich i stromego, długiego podjazdu pod wzniesienie.
Podziękowania.
T.
-
4. Data: 2014-10-12 16:04:26
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>
In article <m1dubl$gl5$1@node1.news.atman.pl>
tck <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote:
> ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz je
> zagrzeje
Powiedz to Subaru Legacy ;->
--
Jacek Politowski
-
5. Data: 2014-10-12 17:21:50
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Sun, 12 Oct 2014 14:04:26 +0000 (UTC), Jacek Politowski napisał(a):
>> ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz je
>> zagrzeje
>
> Powiedz to Subaru Legacy ;->
Ta sama ciecz chłodzi silnik i grzeje powietrze? Coś mi się wydaje, że tam
jest wymiennik powietrze-woda, ale jest odrębny obieg cieczy do chłodzenia
IC.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
6. Data: 2014-10-12 18:02:03
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>
In article <1kb1tl9eeou9m$.96gb5ipwlwsl$.dlg@40tude.net>
P.B. <p...@w...pl> wrote:
> Dnia Sun, 12 Oct 2014 14:04:26 +0000 (UTC), Jacek Politowski napisał(a):
>>> ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz je
>>> zagrzeje
>> Powiedz to Subaru Legacy ;->
> Ta sama ciecz chłodzi silnik i grzeje powietrze? Coś mi się wydaje, że tam
> jest wymiennik powietrze-woda, ale jest odrębny obieg cieczy do chłodzenia
> IC.
Fakt. Tam jest dodatkowa chłodnica i odrębny obieg. Jestem jednak
prawie pewny, że słyszałem o silnikach mających wspólny obieg.
--
Jacek Politowski
-
7. Data: 2014-10-12 18:38:16
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości
news:m1dubl$gl5$1@node1.news.atman.pl...
>
> Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:m1dsr2$uk$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>> Mam pytanie - jak to jest zorganizowane w osobówkach- czy chłodnice
>> powietrza doładowującego (w dieslach) jest typu powietrze/powietrze czy
>> może powietrze jest chłodzone przez ciecz chłodzącą silnik i jest z tego
>> powodu większa chłodnica chłodząca jednostkę napędową?
>>
>> Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą
>> poprzez wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?
>> T.
>
> powietrze-powietrze, ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz
> je zagrzeje
> jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
> widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej
> jest klima a na koncu cieczy chlodzacej
>
W Fiacie Stilo intercooler jest zupełnie z boku chłodnicy silnika, z osobnym
wlotem powietrza.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
8. Data: 2014-10-12 19:32:09
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Sun, 12 Oct 2014 15:05:59 +0200, "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
wrote:
>jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
>widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej jest
>klima a na koncu cieczy chlodzacej
Tak wygląda fabryczny IC w moim aucie:
http://www.aaronradiator.co.uk/website/storeimage/4F
D113-10.jpg
A tak w drugim:
http://www.aaronradiator.co.uk/website/storeimage/4R
T113-11.jpg
Do powierzchni chłodnicy to im bardzo daleko.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
9. Data: 2014-10-12 19:43:49
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Od: "Hinek" <h...@f...pl>
Użytkownik "Jacek Politowski" napisał
>
> Jestem jednak
> prawie pewny, że słyszałem o silnikach mających wspólny obieg.
>
To byłby nonsens. Całkowity..
--
Hinek
-
10. Data: 2014-10-12 20:24:45
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Od: Przemek <p...@g...com>
W dniu niedziela, 12 października 2014 15:37:31 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
> Czyli- gdy silnik jest zimny i wentylator ch�odnicy "stoi" to i nie ma
>
> ch�odzenia powietrza do�adowuj�cego, chyba, �e przep�ywem naturalnym
>
> powietrza podczas jazdy.
Intercooler ma za zadanie schłodzić powietrze sprężane przez sprężarkę. W wyniku
sprężania jest ono nagrzane, dodatkowo nagrzewa się od samej sprężarki. Pracę IC
wspomaga często dodatkowy wentylator, uruchamiany przy wysokiej temperaturze lub
wzroście temp silnika. I jego wielkość i umiejscowienie zależy od fantazji
inżynierów.